טור תגובה: עם אלפי אוטובוסים, כן יש גם תקלות

אמש פורסם ידיעה על חניכי גבעת משואה שחזרו לביתם ממחנה הקיץ בשעה 1:30 בלילה לאחר נסיעה בגוש עציון. עזריה ליזרוביץ´ אומר: בהתחשב בכל העשייה שלנו- "בני עקיבא היא אחת מ-30 הטובות בעולם בתחומה"

חדשות כיפה עזריה ליזרוביץ´ 25/08/16 21:20 כא באב התשעו

טור תגובה: עם אלפי אוטובוסים, כן יש גם תקלות
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

בעקבות הפרסומים על השעה המאוחרת בה הגיעו חניכי סניף גבעת משואה לביתם, יש צורך להבין עם מה בני עקיבא מתעסקת. רובו המוחלט של הציבור הדתי-לאומי יודע באמת עם מה בני עקיבא מתעסקת, אבל כנראה שבאתר "כיפה" יש כאלו שמכירים קצת פחות- אז החלטתי לנסות ולהסביר.

אמנם בנימה מעט צינית, אך יפה כתב עמית סגל על הלועגים לספורטאים הישראלים שלא זכו במדליה באולמפיאדה: "הרי ידוע שכל המגיבים נמנים גם הם על 30 הטובים בעולם בתחומם".

בכתבתה שהתפרסמה אתמול באתר כיפה, הובא סיפורם של חניכי שבט מעלות בסניף גבעת משואה בירושלים. החניכים חזרו ממחנה הקיץ, ובמקום לנסוע ישירות לביתם נאלצו להחליף אוטובוסים בדרך, ולעשות עיקוף שגרם להם להגיע לביתם בשעה01:20 בלילה.

מי שקצת עוקב אחרי בני עקיבא, מבין כמה דורשת ההתנהלות הארגונית של גוף בסדר גודל הזה.
רק בחודשי הקיץ, תנועת בני עקיבא הוציאה מעל 2,000 (!!) אוטובוסים למחנות וטיולים ברחבי הארץ. תכפילו את זה במסע פסח, מסע סוכות, נטיעות בט"ו בשבט ועליה לביריה - ותבינו איזה מערך לוגיסטי נדרש פה.

אבל לא רק ההסעות. עשרות אלפי חניכים יוצאים לטיולים של בני עקיבא בשנה.
חשבתם מה דורשים סידורי ההרשמות של כולם? וסידורי לינה, השכרת יערות/מוסדות, דאגה לאבטחה ולצוות החינוכי? תחשבו כמה השקעה נדרשת מכם לארגן צימר משפחתי לארבעה ימים, ותכפילו את זה בעשרות מונים.

כשחושבים על זה, מי עוד מסוגל לגרום לילדים בשנת 2016 להזניח את המחשב והמזגן, ולצאת ליערות בכדי לקשור סנדות בשמש של אוגוסט, מלבד בני עקיבא?
אבל בשביל ההצלחה הזו, יש צורך במערך לוגיסטי עצום. בני עקיבא העמידה את המערך הלוגיסטי הנדרש למשימה הזו. ישנם רכזים שעובדים כבר חודשים על המחנות האלו, ושבשבוע שבו מתקיימים המחנות הם לא עוצמים עין לילות שלמים כדי לוודא את שלומם של כל החניכים.

בני עקיבא אינה מזלזלת בטעות שקרתה- היא לקחה את מלא האחריות ופתחה בחקירת הנושא, התנועה לא מנסה לטאטא את הבעיות מתחת לשטיח. להפך, היא התייצבה מולה בעיניים פקוחות והחליטה לפצות את החניכים. אבל צריך להבין איפה הדברים עומדים ביחס למכלול. עשרות אלפי חניכים, מ- 300 סניפים המפוזרים בכל רחבי הארץ, אלפי אוטובוסים, אלפי נהגים ותקלה אחת.

אין לי ספק שאם בני עקיבא הצליחה לצלוח את המערך הארגוני הענק שנדרש רק עם תקלה אחת- אזי בני עקיבא היא אחת מ- 30 הטובות בעולם בתחומה.

הכותב הינו רכז גרעיני נח"ל בתנועת בני עקיבא ועורך עיתון זרעים בתנועה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן