טבילה תחת אש

טבילה במקווה ממוגן, חתונת הזהב במקלט של בית כנסת והלוויה תחת אש. כך מספקים המשרד לשירותי דת והמועצות הדתיות שירותים בשעת חירום. סגן השר בן דהן: מחזקים את התושבים בעמידתם מול הטילים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 09/07/14 15:48 יא בתמוז התשעד

טבילה תחת אש
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

בעוד עשרות ומאות רקטות נורות מעוטף עזה שבדרום ועד חוף הכרמל שבצפון, נערכים אנשי המשרד לשירותי דת והמועצות הדתיות לספק שירותי דת לאזרחי ישראל בשעת חירום. כך תוכלו למצוא מקווה שלצידו מרחב מוגן, הלוויה שמשתתפיה מתודרכים כיצד לנהוג בשעת אזעקה וקברנים שידאגו למת באותה שעה ואפילו חתונת זהב שנערכת בסמוך למקלט.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, והנהלת המשרד לשירותי דת הנחו אמש לראשי המועצות הדתיות ברחבי הארץ לחדד את הנהלים במתן שירותי הדת בשעת חירום תוך שמירה על ביטחון התושבים. סגן השר בן דהן ביקש לחזק את ידי המועצות הדתיות ועודכן בתמונת מצב של שירותי הדת הניתנים בערים השונות.

טבילה במקווה ממוגן

בעיר יהוד למשל מציעה המועצה הדתית לנשים שמעוניינות לטבול במקווה "טבילה ממוגנת" במקווה שנמצא סמוך למרחב מוגן. השירות נפתח לאחר שיו"ר המועצה הדתית, מר שימי בונפיל, קיבל עדכון מחמ"ל העירייה שיש להיערך לנפילת טילים באזור המרכז.

(צילום: דוברות)

אתמול נשים המשיכו להגיע למקווה כרגיל ובעת שנשמעה אזעקה בעיר יהודי, הנשים נותרו לטבול בנחת. בעשרות מקוואות ברחבי הארץ קיימים מרחבים ממוגנים.

חלק בלתי נפרד מהחמ"ל העירוני- הלוויה תחת אש

יו"ר המועצה הדתית בנתיבות מר יצחק אלפסי סיפר כי ההנחיות שהתקבלו באזור הן ליידע את פיקוד העורף על קיום ההלוויה. בעת התראת "צבע אדום" מונחה הקהל להגיע אל חדר הגניזה שעשוי כולו מבטון. כמו כן גם בחדר ההספדים יש קיר מבטון, ובשעת התראה הקברנים נושאים את המת לתוך המרחב המוגן. יצחק אלפסי משמש גם כחבר ועדת מל"ח (משק לשעת חירום) ויו"ר פס"ח (פינוי סיעוד וחללים).

בשעה זו מתקיימת הלוויה בבית העלמין ביהוד בהשתתפות של כ- 100 אנשים שיגיעו ללוות את המת בדרכו האחרונה, לשם כך קיבל צוות חברא קדישא הנחיות ברורות לאופן ההתנהלות התקינה במצבי חירום מראש המועצה הדתית שימי בונפיל ואנשי פיקוד העורף.

אם תהיתם איפה מסתתרים מהטיל, אז במקרה של אזעקות במהלך ההלוויה יש לרוץ לכיוון החומה שמקיפה את בית העלמין ולהיכנס לואדי הסמוך אליה.

(צילום: דוברות)

חתונה ממוגנת כדת משה וישראל

בשעות הערב צפויה להיערך חתונה במרכז הרוחני שהוקם ומתופעל על ידי המועצה הדתית, לרווחת תושבי העיר. בשעות הערב צפוי להיכנס תחת החופה חתן וכלה כדת משה ישראל ל"חתונת זהב" כאשר 80 והכלה בת 73.

יו"ר המועצה הדתית ביהוד, מר שימי בונפיל: " המועצה הדתית נערכת לספק לכל תושבי העיר שירותי דת ברמה הגבוהה ביותר, גם בשעות חירום. צוות המועצה הדתית תודרך על ידי בהנחיות שנמסרו לנו על ידי פיקוד העורף. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם ראשת העיר יעלה מקליס. אנו מחזקים את ידי צה"ל ומערכת הביטחון ויודעים שבעז"ה ננחית ידינו תהיה על העליונה".

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן: "גם שירותי הדת נערכים לשעת חירום, ראשי ועובדי המועצות הדתיות פרושים ברחבי הארץ ומספקים לכל אזרחי ישראל את שירותי הדת בצורה הטובה ביותר. אנו מחזקים את תושבי הדרום במיוחד ובכל רחבי הארץ בעמידתם מול הטילים".