חתן גמרא חדש

ראובן עזרא תלמיד כיתה י"ב מישיבת 'אוהל שלמה' הוא הזוכה בחידון הגמרא של מרכז ישיבות בני עקיבא.

חדשות כיפה אלעד רותם 12/06/08 00:00 ט בסיון התשסח

חתן גמרא חדש
יחצ, צילום: יחצ

ראובן עזרא תלמיד כיתה י"ב מישיבת אוהל שלמה בבאר שבע זכה היום בתואר חתן הגמרא הארצי של ישראל. זו הפעם השנייה שחתן הגמרא הארצי מגיע מבירת הנגב, שם נערך החידון עקב זכייתו של החתן אשתקד, טל לסרי.

במקום השני והשלישי זכו דניאל להמן ודביר שמחוני,תלמידי ישיבת בני עקיבא בקרית הרצוג, בני ברק. בחידון לשכבת חטיבות הביניים זכה ערן דימניק שצבר את מירב הנקודות האפשריות.


הרב דרוקמן מעניק תעודה לזוכה בחט"ב- ערן דימניק


בחידון הארצי בגמרא שהתקיים על מסכת מכות, השתתפו מתמודדים מ 15 ישיבות תיכוניות ו 5 חטיבות ביניים מכל רחבי הארץ. בראש צוות השופטים עמד הרב חיים דרוקמן ראש ישיבות בני עקיבא, ועימו בצוות הרב אריה שטרן ראש מכון הלכה ברורה, הב יהודה פליקס מנהל מחלקת החינוך במרכז יב"ע, הרב הראל שפירא מישיבת ההסדר בחיפה ויואב שלוסברג חתן התנ"ך העולמי ועורך חידון הגמרא הארצי.

בין המשתתפים היה גם מתן ויזנר, שזכה במקום השני בתחרות. מתן תלמיד ישיבת נחלים חולה CP, שעל אף מגבלותיו מוכר בקרב מוריו כתלמיד מוכשר ושקדן. מפיקי האירוע והמארגנים נערכו בהתאם במטרה לתת מענה לצרכים המיוחדים של מתן, והצמידו לו עוזר שתפקידו היה להכריז בקול את התשובות שאמר מתן.


חזונו של הרב נריה


במבחנים המקדימים, לבחירת המתמודדים בחידון, השתתפו עשרות תלמידים שראו את עצמם מתאימים להתמודד בחידון, מתוכם עלו 20 המתמודדים. בין המשתתפים גם תלמידים מהרשתות צבי"ה ואמי"ת.

מסורת החידון בגמרא החלה מתוך רצון לממש את חזונו של הרב נריה זצ"ל שכל תלמידי הישיבות ילמדו בעת ובעונה אחת את אותה מסכת. בשנה שעברה נבחנו המתמודדים חידון על מסכת סוכה שנערך בישיבת אור עציון ובה זכה כאמור, טל לסרי מישיבת בני עקיבא אוהל שלמה בבאר שבע.