חשד: חלב בנקניקיות

תביעה ייצוגית טוענת כי בנקניקיות בשריות נמצאו עקבות חלב. התגובות: אין מוצרי חלב במפעל.

חדשות כיפה יאיר פלדמן 13/05/08 00:00 ח באייר התשסח

חשד: חלב בנקניקיות

התקף אלרגיה חריף שנגרם לבן 9 מהוד השרון לאחר שאכל נקניקיות של זוגלובק, העלה חשדות באשר להימצאות לכאורה של עקבות חלב במוצרי "נקניקיות פרגיות" של החברה, מוצרים בשריים שנמצאים תחת השגחתה של הרבנות נהריה.

הסיפור כולו החל כאשר ילד הסובל מרגישות אלרגנית גבוהה למוצרי חלב, שהובהל לבית החולים לאחר שקיבל התקף אלרגני חזק ביותר. מאחר וההתקף התרחש לאחר שהילד אכל נקניקיות בשריות לארוחת הצהריים, המליצו הרופאים לאימו לפנות הן לזוגלובק והן למשרד הבריאות, בבקשה לברר האם נעשה שימוש ברכיבי חלב לצורך הכנת נקניקיות. לדברי עו"ד אלדד יניב המייצג את האם, חברת זוגלובק השיבה בשלילה ואילו תשובת משרד הבריאות טרם נתקבלה.

האם שהחליטה שלא לוותר פנתה האם למעבדת "בקטוכם", שם טענו כי בנקניקיות הפרגית של זוגלובק מצוי חלבון מסוג קזאין, שהינו חלבון המצוי בחלב ובמוצריו ומשמש בדרך כלל לצורך ייצוב של מוצרים מזון שונים, לרבות נקניקים ונקניקיות.

לאור הממצאים, הגיש אתמול עו"ד יניב בקשה לתביעה ייצוגית בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד זוגלובק, בטענה כי בנקניקיות הפרגית שהחברה משווקת נמצאו שאריות חלב.

לטענת עו"ד יניב, כפי שבאה לידי ביטוי בכתב בתביעה, "זוגלובק מפגינה חוסר אכפתיות ואטימות כלפי לקוחותיה, ממילא כלפי הציבור בכללותו; מעשיה של זוגלובק מהווים הטעייה של ממש, מן הסוג החמור ביותר, תוך שהיא מעמידה בסיכון חלקים מן הציבור הרגישים לחלב ותוך שהיא מפגינה זלזול רבתי בערכי הכשרות, שחשובים לרבים מקרב הציבור".

כמו כן, הבוקר פנה משרד עו"ד אלדד יניב ושות גם לרבנות הראשית, זאת על מנת שתדרש לנושא, שכן מדובר במוצרים שמצויים תחת השגחת הרבנות הראשית נהריה ונושאי תעודת הכשר מטעמה.

התגובות: אין מוצרי חלב במפעל

הרב ישעיהו מייטליס, רב העיר נהרייה אמר בשיחה עם כיפה כי "אנחנו בודקים את הנושא, אך על פניו נראה כי זוגלובק השתמשו אך ורק בחומרי גלם שכולם או פרווה או בשריים. מלבד הבדיקה הזו מתבצעים גם בדיקות מעבדה, של התבלינים ושל המוצרים המוגמרים".

להערכתך, האם יכול להיות שאכן היה עירוב בין חלב לבשר?

"על פניו זה לא נראה ולא סביר. המפעל תמיד משתף פעולה, ולכל מה שמבקשים מהם בכל מה שקשור לנושאי כשרות הם נענים בנפש חפצה, וממלאים כל בקשה שלנו בנושאי כשרות. מעבר לכך, לא יכול להיות שנכנס חלב למפעל, זה לגמרי לא סביר".

מהרבנות הראשית נאמר כי הנושא נבדק בקפידה על ידי אגף הכשרות בתיאום עם הרב מייטליס, והנושא יטופל בצורה הראויה.

מחברת זוגלובק נמסר בתגובה לדברים כי "ברצוננו להבהיר באופן חד משמעי אין ולא היו מעולם מוצרי חלב או רכיבי חלב במוצרי הבשר והטבע של זוגלובק. זוגלובק נמצאת בהשגחה מלאה של רבנות נהריה ומשגיחי הכשרות מטעם הרבנות מקפידים על שמירת הכשרות במוצרי זוגלובק הידועים מזה 70 שנה כמוצרים כשרים לחלוטין.

כל המרכיבים וחומרי הגלם עוברים בדיקה ומאושרים ע"י הרבנות המקומית וע"י הרבנות הראשית. משגיחי הכשרות נמצאים במפעלי זוגלובק ולא יוצא מוצר מהמפעל מבלי שעבר את אישור משגיחי הכשרות. אנו בזוגלובק דוחים בחומרה רבה את הטענות בנושא זה".