חשד במשרד האוצר: עמותות שירות לאומי הונו את המדינה במיליוני שקלים

במשרד האוצר נבדק חשד שלפיו עמותות שירות לאומי העבירו למשרדי ממשלה דיווחים כוזבים על מספר המתנדבים דרכן, וכך קיבלו מיליוני שקלים עודפים. בין העמותות: האגודה להתנדבות שאמרה בתגובה: "מדובר בתקלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/16 10:26 ל בסיון התשעו

חשד במשרד האוצר: עמותות שירות לאומי הונו את המדינה במיליוני שקלים
Noam Revkin Fenton/Flash90, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

במשרד החשבת הכללית במשרד האוצר, מיכל עבאדי בוינג'ו עולה חשד במסגרת הבדיקה שהם עורכים, כי חלק מהעמותות העבירו למשרדי ממשלה שונים דיווחים כוזבים על תקני מתנדבים, וקיבלו בכך החזרים כספיים גדולים יותר מכפי שהגיע להן. כך עולה ממחשיפת עתון "כלכליסט".

לפי הערכות, חלק מהעמותות הנבדקות קיבלו סכומים של מאות אלפי שקלים ואף מיליונים מעבר למה שהגיע להן, בחלק מהמקרים במשך שנים. בין העמותות שנבדקות נמצאת האגודה להתנדבות, העמותה הוותיקה והגדולה ביותר מבין עמותות השירות הלאומי, ועמותת ש"ל (שירות לאומי).

כיום פועלות שמונה עמותות ותחתיהן 18 אלף מתנדבים ומתנדבות אשר העמותות משמשות בעצם כקבלן ביצוע שזוכה במכרז מטעם גופים שונים, הקונים את שירותי בנות ובני השירות הלאומי. בין הגופים הקונים את השירותים נמצאים משרדים ממשלתיים, גופים ממשלתיים ועמותות.

מהבדיקות שנערכו באחרונה במשרד החשבת הכללית, עלה חשד כי במקרים מסוימים העמותות דיווחו על תקנים של משרתים לשני משרדים ממשלתיים במקביל, וזאת מבלי שהמשרדים עצמם יסנכרנו ביניהם את המידע. כך, למשל, עמותת שירות לאומי דיווחה על מספר מסוים של תקנים למשרד מסוים ועל מספר חלקי או זהה למשרד אחר, כשבמצטבר דווח למשרדים על כמות גדולה יותר מזו ששירתה מטעם העמותה בפועל. כמו כן, עלה החשד כי חלק מהעמותות ניפחו את פרקי הזמן שבהם התנדבו אצלם. כך, למשל, עמותה דיווחה על מתנדבת ששירתה במשך פרק זמן מסוים, למרות שבפועל היא שירתה פחות.

מהאגודה להתנדבות נמסר בתגובה ל"כלכליסט": “לפני כחצי שנה איתרנו תקלות בדיווח שנתגלו כתוצאה ממערכת מחשוב מעודכנת אצל אחד ממשרדי הממשלה. בעקבות זאת, האגודה בדקה חמש שנים אחורה את הדיווחים לכלל משרדי הממשלה, והבדיקות העלוה כי כל הדיווחים תקינים למעט בשלושה משרדים. האגודה מסרה מידע ראשוני למשרדים הרלבנטיים והיא פועלת מולם לשם הסדרת הפערים והשבת הסכומים ששולמו ביתר".

מעמותת ש"ל (שירות לאומי) לא נמסרה תגובה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן