חרדים נגד בנות האולפנה: מפגע רוחני חמור

תושבים חרדים באלעד מפגינים נגד מעברה של אולפנה דתית לאומית בעיר ללב שכונה חרדית ומקיימים הפגנות ועצרות תפילה. שבוע לפתיחת הלימודים לא ברור האם הלימודים יתקיימו כסדרם. העירייה: "הבנות ילמדו במוסד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/08/14 12:56 כט באב התשעד

חרדים נגד בנות האולפנה: מפגע רוחני חמור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

שבוע בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים, העיר אלעד סוערת סביב החלטת העירייה למקם את אולפנת 'נחלה' המקומית בלב שכונה חרדית.

תושבי העיר החרדית זועמים על החלטה למקם את האולפנה בלב רחוב בן זכאי, במבנה שהיה בעבר תלמוד תורה חרדי ומקיימים הפגנות ועצרות תפילה. בפשקווילים שפורסמו ברחבי העיר נכתב שמדובר בהרס השכונות במבוא העיר “אין עוול גדול מזה. זו סכנה רוחנית ממשית לכל תושבי האזור", נכתב.

התושבים מוחים על מיקום האולפנה וטוענים כי הבנות לא שומרות על צניעות ונוהגות לשיר. לדבריהם מיקום האולפנה בשכונה תגדיל את הסיכון שהצעירים בעיר יצאו 'לתרבות רעה'. "מותר לנו לשמור על הערכים שלנו. שילמדו באולפנות בפתח תקווה או בכל מקום אחר. למה דווקא באלעד?".

שבוע לפני תחילת שנת הלימודים, עדיין לא ברור האם התלמידות ילמדו באולפנה בשנה הבאה. "מדובר באות קלון על העיר", זועם אב לתלמידה בשיחה ל'כיפה'. "זורקים אותנו ממקום למקום. החרדים צריכים להבין שאנחנו אלו שמחזיקים אותם על הגב שלנו מבחינה תקציבית. לא סביר בעיני שיעבירו אותנו שנה אחר שנה ממקום למקום".

תגובת עיריית אלעד: "ראש העירייה רואה בחומרה ומגנה את ההתבטאויות החריפות שנשמעו בעיר כלפי האולפנה שהושמעו לאחרונה על ידי קומץ אנשים. אין כל ויכוח כי לבנות, שכבר עברו מספיק מקומות, מגיע מקום מכובד וראוי, וכך אכן ייעשה בעזרת השם. טענות קבוצה מהשכנים באשר למיקום הן לא מקובלות”.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן