חסידי חב"ד יתגייסו לצה"ל

עד כה סירבו החסידים להתגייס, בשל לימודיהם בישיבות בארץ ובחו"ל. הסדר חדש, שייחתם עם ראשי חב"ד בישראל, ישנה את התמונה

חדשות כיפה אורי פולק 31/07/11 07:11 כט בתמוז התשעא

חסידי חב"ד יתגייסו לצה"ל
מתוך אתר הנחל החרדי, צילום: מתוך אתר הנחל החרדי

האם חסידי חב"ד, בדרך אל הבקו"ם? הסכם מיוחד צפוי להיחתם בקרוב בין ראשי חסידות חב"ד לבין גורמי אגף כוח האדם בצה"ל, למסלול עבור שירות עורפי וקרבי של החסידים, לשירות צבאי מלא - כך מדווח הבוקר (א') העיתון "ישראל היום".

על פי הדיווח, בחודשים האחרונים מתקיים משא ומתן בין ראשי החסידות לבין צה"ל, לגיבוש הסכם לפיו יסכימו בצה"ל כי אנשי חב"ד יצאו מהארץ למשך שנה עם סיום לימודיהם בישיבות חב"ד בישראל - ובתמורה לכך מי שיחזור לארץ לאחר לימודיו ויתחתן, יתגייס לשירות מלא בצה"ל.

עד כה נמנעו חסידי חב"ד מגיוס, בעיקר בשל העובדה כי הם רגילים לצאת לשנת לימודים בחו"ל, בחצרו של הרבי מילובאוויטש זצ"ל, לאחר תקופת הלימודים שלהם בישראל. יציאתם לחו"ל של החסידים נחשבה לעריקות מבחינת רשויות הצבא, שכן חרדים החתומים על הסדר תורתו אומנותו אינם אמרים לצאת מהארץ במשך התקופה בה הם נחשבים לתלמידי ישיבה.

גורם בחסידות העריך כי "יש פה תקדים שלא היה כמוהו במגזר החרדי. לראשונה יהיו הסדר והבטחה מצד רבנים ובכירי חסידות. הסדר כזה יעלה משמעותית את מספר המתגייסים לצה"ל". במידה וההסכם אכן ייחתם, הוא צפוי לעורר ביקורת נוקבת מצד גורמים שונים בציבור החרדי, אשר עומד ברובו בסירובו לשיתוף פעולה שכזה עם צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במסגרת המאמץ להרחבת הגיוס לצה"ל, עורכים נציגי הצבא מפגשים שונים עם גורמים רלוונטיים. אין כל נוהל חדש בסוגיה שהועלתה בכתבה".