חניכי בני עקיבא ערכו קבלת שבת ב"הבימה"

על רקע ההחלטה על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בתל אביב, החליטו חניכי ומדריכי התנועה לקיים שיח משותף סביב מעמדה של השבת בציבוריות הישראלית, בלב לבה של הבועה התל-אביבית

חדשות כיפה אורי פולק 25/02/12 21:51 ב באדר התשעב

חניכי בני עקיבא ערכו קבלת שבת ב"הבימה"
יחצ, צילום: יחצ

עשרות חניכים ומדריכים מתנועת "בני עקיבא" קיימו ביום שישי האחרון "קבלת שבת" ברחבת התיאטרון הלאומי, "הבימה", שבמרכז תל אביב. מאחורי המפגש עמד רצונם של המשתתפים להציג לרחוב התל-אביבי את חשיבותה של השבת, תוך יצירתו של שיח משותף סביב מקומה של השבת בהוויה הישראלית.

מאחורי היוזמה עומד יואל פרנקנבורג, רכז מחוז דן של "בני עקיבא", שהסביר בשיחה עם כיפה כי המפגש נקבע על רקע החלטת מועצת העיר תל אביב להפעלת תחבורה ציבורית בשבתות. "זה היה מפגש ראשוני שלנו, לבירור האמיתי לגבי מעמדה ומקומה של השבת בציבוריות הישראלית. רצינו להגיע למכנה משותף רחב, לייצר שיח עם הציבור החילוני", מסביר פרנקנבורג, שהצליח לקדם את האירוע באמצעות הרשת החברתית פייסבוק.

"יחד עם עשרות החבר'ה שהגיעו, ישבנו ברחבת "הבימה", ניגנו ושרנו לקראת השבת ולמדנו ביחד כתבים שונים של הוגי דעות דתיים וחילונים שעסקו במשמעותה של השבת", הוא מספר. לדבריו, "השאלה המרכזית שעלתה אצלנו היא כאשר אנחנו עומדים מול הציבור החילוני, איך לייצג את השבת? דווקא את ערכה החברתי או את המהות הפנימית והאמיתית שלה?".

(צילום: יחצ)

לדברי פרנקנבורג, היוזמה רשמה התעניינות רבה בקרב החניכים, כמו גם בקרב חלק גדול מהעוברים ושבים ברחוב, ששאלו לפשר המאחז הדתי-לאומי שצץ לו בפאתי שדרות רוטשילד. "תוך כדי שאנחנו מדברים על השבת הרוחנית, אנחנו רואים עשרות אנשים רצים, הולכים ושבים למקומות העבודה שלהם. זה עורר בנו שאלות ותהיות, אולי צריך באמת להכריח אנשים לשבות בכוח. אולי זה מה שיוציא אותם מהיום-יום", הוא מסכם.