חניכי בני עקיבא התגייסו למען "Call יכול" וקראו לבנט להציל את המפעל

החברה, שמעסיקה 200 עובדים בעלי מוגבלויות, עומדת בפני סגירה. חניכי התנועה מרמת גן שיגרו מכתב לשר הכלכלה נפתלי בנט, בו הם קוראים לו לסייע לעובדים ולהזרים כספים לחברה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/12/13 11:51 ח בטבת התשעד

חניכי בני עקיבא התגייסו למען "Call יכול" וקראו לבנט להציל את המפעל
עמוד הפייסבוק של CALL יכול, צילום: עמוד הפייסבוק של CALL יכול

חניכי בני עקיבא מתגייסים למען חברת ”Call יכול“, המעסיקה בעלי מוגבלויות על מנת לשקמם ולשלבם בשוק העבודה בישראל, העומדת בפני סגירה ופיטורים.

החברה מעסיקה 200 עובדים בעלי מוגבלויות בטלפנות במיקור חוץ. העסקת בעלי מוגבליות הינה יקרה בשל הוצאות הכשרה, הנגשה ליווי סוציאלי המצריכה מימון ממשלתי. אלא שמימון שהובטח לחברה מחמישה משרדים לא הגיע במשך תקופה ארוכה, מה שהביא את החברה למצב כלכלי קשה ולסגירה צפויה בעוד כשבועיים. התוצאה היא 200 בעלי מוגבלויות מפוטרים - שסיכוייהם למצוא שוב עבודה, אינם גבוהים.

חניכי ”בני עקיבא“ שיגרו בנושא מכתב לשר הכלכלה ויו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, בו כתבו כי ”מכיוון שאנחנו מעריכים את פעולותיך בממשלה בעבודה ערכית וציונית אנו מצפים להעביר את העניין למשרד שלך ולטפל בו". המכתב נשלח מטעם חברי גרעין שנת שירות תורה ועבודה ברמת גן והוא עבר את אישורו של מזכ“ל התנועה, דני הירשברג.

החניכים ציינו כי הם מודעים לכך כי מצבה אי העברת התקציב נעשה עוד טרם כניסתו של בנט לתפקיד, אך הבהירו כי "התורה הקדושה מכוונת אותנו לחיים של צדק, 'צדק צדק תרדוף', במקרה זה מתן תעסוקה לבעלי מוגבלויות היא הדרך הברורה של הצדק מול האפשרות לתת צדקה של קצבאות נכות. הצדק הוא פתרון ארוך טווח בניגוד לצדקה שיוצרת תלות“. החניכים חתמו את מכתבם בקריאה לבנט: ”אנא גלה מנהיגות“.

לעמוד המאבק בפייסבוק שפתחו החניכים - לחצו כאן