חנוכיות או לא להיות: מצעד החנוכיות המדליקות ביותר

בשמן או בנרות, מכסף טהור או מחימר של הילד מהגן - כולם מדליקים נרות, כל אחד בדרכו שלו. מערכת כיפה אספה את החנוכיות המגניבות ביותר שתוכלו למצוא בשוק. לראותם בלבד!

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 09/12/12 17:04 כה בכסלו התשעג

חנוכיות או לא להיות: מצעד החנוכיות המדליקות ביותר

חנוכה הגיע ועם ישראל מתכבד להציב את השרפרף ולהוריד את החנוכיות המאובקות מהבוידעם. יש שמעדיפים אותן בנרות ויש שמעדיפים בשמן, יש שמעדיפים אותן מכסף בוהק ויש שמעדיפים את עבודת היד של הילד מהגן. הנה חמש חנוכיות מיוחדות שהיינו פשוט מוכרחים להציג בפניכם, חנוכיות שעושות את החג זה קצת יותר מואר.

הישראלית

"מדבריה" היא חנוכיית נרות העשויה מחולות המכתש הגדול במצפה רמון, מעשה ידם ויצירתם של בני נוער מירוחם. "מדבריה" נולדה מתוך שיתוף פעולה ששם לפניו למטרה לפתח הזדמנות חינוכית- סביבתית-עסקית, המאמינה ביכולתם של בני הנוער בעיר. שיתוף הפעולה תומך בשימוש בחומרי גלם סביבתיים ויצירה המביאה את רוח המקום. את החנוכייה עיצבה רעות בשן זאת כחלק מפרויקט הגמר שלה במחלקה לעיצוב תעשייתי ב-HIT. יחד איתה עמלו על היצירה המאירה צוות מתנ"ס ירוחם-יחידת הנוער, "מעשייה" יפו, "עשינו עסק"-ציונות 2000, והביטוח הלאומי.

(צילום: יחצ)

מטרת העל של הפרויקט היא לייצר חוויה עסקית לבני הנוער בירוחם כאשר מרבית הכסף הולך לבני הנוער כשכר עבור עבודתם. הכסף שנותר משמש להוצאות שוטפות: אריזה, שינוע, כלי עבודה ועוד. הרווח הכספי מתועל ליצירת מקומות עבודה לבני הנוער והקניית מיומנויות מעולם העבודה. את החנוכייה ניתן להשיג בחנויות SO GOOD של סונול.

העתיקה

ב-1860 אמן חנוכיות יהודי בפולין ייצר חנוכייה מיוחדת שתשמש יהודים בנסיעותיהם הארוכות ברחבי העולם. החנוכייה העתיקה שימשה עשרות יהודים וכחלק ממסעותיה מסביב לעולם זכתה לעלות ארצה ולהגיע לישראל לידי אספן עתיקות בגלריה "דצקה" ליד קדימה.

החנוכייה הקומפקטית נבנתה במיוחד לנסיעות והיא מתקפלת אל תוך תיבה מעוצבת בעבודת יד ושוויה נעמד על כ-8,000 שקלים. העיטורים המיוחדים על התיבה אופייניים לאותה תקופה והיא מהווה אות וסמל לימי הגלות בהם ליהודים היה הרבה פחות אור.

הפטנט

מי שבאמת נאמן למסורת ישראל ובעיקר למסורת חג החנוכה מוכרח לשחק זמן מה ולסובב סביבונים על הריצפה גם כשהוא חש מובך. חנוכיית הסביבון היא פטנט שלא בטוח כמה באמת היינו צריכים אותו אך הוא משעשע - זה בטוח.

(צילום: יחצ)

החנוכייה הצבעונית והמדליקה הזאת הופכת בן רגע לסביבון הכי שמח בשכונה. החנוכייה מתפרקת ועל ידי הרכבת לגו פשוטה הופכת לסביבון, אחרי שהנרות כבים כמובן. חנוכיית "סביבון" - Direidle מבית היוצר Agayof אמן ומעצב מוצרי יודאיקה בעבודת יד - כחול לבן .

הניסים

בליל ל"ג בעומר ישבו תושבי גני טל בגוש קטיף וזרקו תפוחי אדמה למדורה ושרו לבר יוחאי, כך במדורת המבוגרים וכך במדורת הילדים בסמוך להם. תשס"ד עוד אחת מהשנים הבלתי אפשריות בגוש קטיף נוכח פצצות המרגמה שנורו על תושבי ישראל שם מרצועת עזה. בעוד אנשי גני טל יושבים ונהנים להם במדורת ל"ג בעומר, לפתע פתאום נחתה פצצת מרגמה ממש בין שתי המדורות. החברים המבוהלים גילו להפתעתם שארע נס ופצצת המרגמה לא התפוצצה והם נותרו בריאים ושלמים. איש הביטחון, רס"ן במיל גדעון ריבלין הי"ד, ניגש ראשון למקום כדי לוודא שהכל בסדר.

(צילום: מוזיאון גוש קטיף)

גדעון, שנפעם מן הנס שהתרחש, אסף אליו את הפצמ"ר וממנו, ומעוד נוספות שנפלו בגני טל, הכין את חנוכיית הפצמ"רים שניצבת היום במוזיאון גוש קטיף כאות וכסמל לניסים הרבים שאירעו בגוש קטיף וכאות וסמל לתושבי גוש קטיף האמיצים שחיו תחת איום הפצמ"רים המתמיד. גדעון עצמו נהרג כשג'יפ צבאי בו נסע עלה על מטען צד שהניחו מחבלים.

היצירתית

כשיצחק ביטון, סטודנט לעיצוב תעשייתי בתל אביב, קיבל לעשות פרויקט יצרתי הוא לא יכול היה שלא להכין דבר מה לחג האהוב עליו. אחרי שהבין שלביבות זה כבר פאסה ושלא ממש ריאלי לעצב סופגניות החליט להכין חנוכייה יצרתית במיוחד. החנוכיה הינה מפגן אור שמפרסם את הנס ביג טיים.

חנוכיית סטיקלייטים אשר ניתן להחליפם בקלות לכדי משחק צבעים מהנה. למעט העובדה שהיא אינה כשרה לצאת ידי חובת מצוות הדלקת נרות היא בהחלט הדבר הגדול הבא.

המדעית

החנוכייה שבסרטון הזה היא רגילה למדי, חנוכיית נרות גבוהה בצבע כסף, אלא שדרך הדלקת היא נס של ממש שלא היה מבייש גם את הניצחונות המתחכמים ביותר של המכבים. במפגן טכנולוגי של תזמון ומחשבה כמו שרק בטכניון בחיפה יודעים לעשות חנוכיית הנרות הפשוטה נדלקת באופן המורכב ביותר. אמנם יהודה המכבי לא זכה אך אתם זכיתם, אתם פשוט חייבים לראות את זה.