ח"כ שאמה-הכהן שומר שבת. בערך

חבר הכנסת הוזמן על ידי הקהילה היהודית בבודפשט להדלקת נר חנוכה בערב שבת, אך סירב להדליק את החנוכיה לאחר כניסת השבת. סטטוס בפייסבוק שתיאר את המקרה הוא דווקא כן בחר לפרסם, בעיצומה של השבת

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 16/12/12 15:32 ג בטבת התשעג

ח"כ שאמה-הכהן שומר שבת. בערך
אתר הכנסת, צילום: אתר הכנסת

הקהילה היהודית בבודפשט שבהונגריה הזמינה את חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן ממפלגת הליכוד לטקס הדלקת נר חנוכה ביום שישי האחרון. אנשי הקהילה כיבדו את ח"כ הכהן בהדלקת הנרות - אולם זה סרב בתוקף. מה גרם לח"כ להסתכן בתקרית דיפלומטית? שמירת השבת, כמובן.

"עד שזומנתי להדליק נר כבר נכנסה השבת", סיפר שאמה-הכהן בעמוד הפייסבוק שלו, "למרות אי-הנעימות והמבוכה סרבתי להדליק את הנר. איני שומר תרי"ג מצוות אך הדלקת אש בשבת ואכילת חזיר הם קווים אדומים מבחינתי".

פרסום זה של ח"כ הכהן עורר הדים רבים ברשת, בהם נלהבים ותומכים ובהם גם מתנגדים. כשנשאל מדוע בחר שלא לחלל שבת הסביר ח"כ הכהן: "פשוט כך חונכתי בבית". על נימוק זה זכה להתקפה מצד אחד הגולשים בה נשאל "אם היית מחונך לחרדי היית חרדי? כנ"ל לחילונות? אני מעדיף יהודים חושבים שיודעים לתקף את המצוות שהם בוחרים לקיים". ח"כ הכהן המשיך להשיב וענה לגולש כי "כולנו אנשים חושבים אבל תמיד חשוב להשאיר כבוד למה שהיה חשוב להורים ולמסורת הבית".

חדי העין שמו לב כי למעשה גם פרסום זה נעשה על ידי ח"כ הכהן בשבת עצמה לצד פרסומים נוספים. אז לכתוב סטטוס בפייסבוק מותר והדליק אש דווקא אסור? שאמה-הכהן הצטדק: "אמרתי במפורש שאיני שומר מצוות אבל משתדל".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il