ח"כ קיש הודיע שלא יצביע עם הקואליציה על חוק הגיוס

ח"כ יואב קיש (הליכוד) צפוי שלא להצביע עם הקואליציה בנושא חוק הגיוס המתוקן לחרדים. בהודעה שפרסם כתב: "מי שחושב שהגעתי לכנסת כדי ״למכור״ את כל מה שאני מאמין בו בוודאי יתבדה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 19/11/15 11:36 ז בכסלו התשעו

ח"כ קיש הודיע שלא יצביע עם הקואליציה על חוק הגיוס
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד), מתנגד להסכם החדש עם החרדים בחוק הגיוס. ומתכנן שלא להצביע עם הקואליציה על החוק, מה שעלול להשפיע על המשך עשייתו בכנסת. ייתכן וקיש אינו הח"כ היחידי מהקואליציה שמתנגד להצעת החוק החדשה, אבל המחיר שהקואליציה תשלם במקרה זה, הוא גבוה, כי קולות נוספים עלולים להפיל את החוק שוב.

בהודעה שמסר קיש אמר "20 שנה אני חבר ליכוד. הפעילות הפוליטית-ציבורית התחילה לפני כארבע שנים יחד עם המאבק לשוויון בנטל. הנושא הזה בוער ובער בי מאז ומתמיד". קיש ציין כי לפני כשנה נבחר לכנסת בין היתר בגלל המאבק הזה אך עם זאת אמר "בממשלה הקודמת הועבר תיקון לחוק שהובילה מפלגת יש עתיד תוך כדי הסתה פרועה נגד מגזר שלם בישראל, עם זה לא הייתי שלם".

"הבטחתי לציבור בוחריי אבל בעיקר לעצמי שברגע שאוכל, אתקן ואעשה הכל כדי לייצר חקיקה מהותית ושוויונית אך בשיתוף עם החרדים. האמנתי ועודני מאמין שיחד נצליח להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות בעניין זה". אמר חבר הכנסת קיש.

בהודעתו אף הדגיש את מחוייבותו לקואליציה, ואמר כי העביר את הצעת החוק בקריאה ראשונה כי חשב שרק כך יוכל להשפיע באופן דרמטי. "היום, תיקון החוק יגיע לוועדה ואני מתכוון להיאבק עד הרגע האחרון כדי לשנות מספר דברים שבעיני מהותיים מאוד. מי שחושב שהגעתי לכנסת כדי ״למכור״ את כל מה שאני מאמין בו, אפילו בגלל המחויבות הקואליציונית, טועה, מטעה ובוודאי יתבדה".

קיש אומר כי הוא מתנגד להצעת החוק שהושגה בשלב זה ולכן עלולות להיות השלכות דרמטיות להמשך עבודתו בכנסת "אין לי שום כוונה להצביע בעד החוק כפי שהוא מנוסח כעת. הצעתי מתווה חלופי לחוק שיתמקד בשילוב של הפחתת השנאה וההסתה כלפי החרדים, שיתופם ויחד עם זאת ימשיך לטפח ולהביא לשוויון בנטל אמיתי. הבטחתי ואקיים. ברור לי שההשלכות של הצבעתי זו יתכן ויהיו דרמטיות לעבודתי הפרלמנטרית בהמשך".

בתוך כך עולה השאלה כיצד לא נשמע קולם של חברי הכנסת בליכוד ובבית היהודי שקידמו את החוק בכנסת הקודמת, והשרה איילת שקד אף הייתה חתומה על ההצעה שעלה, וכעת הם מבטלים אותו כלאחר יד.

הצעת החוק המתוקנת שמבטלת את הסנקציות הפליליות על משתמטים ודוחה את יישום החוק עד לשנת 2023 היא פשרה שהשיגו הסיעות החרדיות עם ראש הממשלה כתנאי לתמיכה בתקציב המדינה. אולם כעת, משעבר התקציב בתום הלילה הלבן, מאיים כאמור ח"כ קיש שלא לתמוך בפשרה שהושגה.