ח"כ פרוש על הרס בית הכנסת המתוכנן: "הסירו החרפה מעלינו"

כ-600 איש השתתפו במלוה מלכה בבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב. ח"כ פרוש קרא לשופטי בג"ץ למצוא דרך למנוע את החרפה שבהרס בית הכנסת

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 15/11/15 10:48 ג בכסלו התשעו

ח"כ פרוש על הרס בית הכנסת המתוכנן: "הסירו החרפה מעלינו"
צילום ארכיון: אילנה הופמן-דרור, צילום: צילום ארכיון: אילנה הופמן-דרור

כ-600 איש השתתפו אמש (מוצ"ש) באירוע 'מלוה מלכה' בבית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב אשר מיועד להריסה על פי החלטת בג"ץ. חבר הכנסת מאיר פרוש מסיעת יהדות התורה שנכח באירוע, ביקר בחריפות את החלטת בג"ץ: "כל אלא שנמצאים כאן מייצגים מאות אלפים בא"י ובעולם כולו שבאים להביא זעם והתנערות מאותה פסיקה אומללה של בית המשפט העליון שדורש הריסת בית הכנסת הזה".

כמה מהנוכחים הפריעו לפרוש בנאומו וקראו לו לפרוש מהממשלה בשל הכוונה להחריב את בית הכנסת. "בית הכנסת הזה הוא הבית שלנו ואנו מבקשים משופטי בג"ץ שיבינו את זה וימצאו את הדרך להסיר את החרפה הזו" קרא ח"כ פרוש הוסיף: "מה יאמרו הגויים אם כאן בירושלים בארץ ישראל הורסים בית כנסת בהכשר בג"ץ?".

האירוע אמש חצה מגזרים והשתתפו בו חרדים, חסידים וליטאים, דתיים לאומיים ומסורתיים. בין הרבנים שהשתתפו באירוע היו הרב צבי קוסטינר, ראש ישיבת מצפה רמון, רבה של שכונת גילה, הרב אליהו שלזינגר והרב יוסף טולידאנו, רבה של גבעת זאב. אמן הקלרינט חיליק פרנק ולהקתו הרקידו את הנוכחים, אשר מאות מתוכם מהם נשארו במקום גם הבוקר במאמץ למנוע את הרס בית הכנסת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן