ח"כ סמוטריץ': "מה שעושים פה זה אונס ברוטלי"

תגובות סוערות לפינוי המתקרב בעמונה. ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בעיניים דומעות כי הבית היהודי עשתה הכל כדי למנוע את הרס היישוב. ח"כ חזן מהליכוד תקף את השר בנט וטען: "שילמד מנהיגות מטראמפ". ח"כ יוגב: "מציע שגם שופטים יגידו במי הם בוחרים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/02/17 09:08 ה בשבט התשעז

ח"כ סמוטריץ': "מה שעושים פה זה אונס ברוטלי"
צעירי עפרה, צילום: צעירי עפרה

תגובות חברי הכנסת מימין מתחילות לזרום ומנסות להתמודד עם שטף השאלות ובראשן, כיצד יתכן שדווקא ממשלה שזכתה לכינוי "הממשלה הימנית בתולדות המדינה", מאפשרת הרס יישוב בארץ ישראל.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי הגיע הבוקר (רביעי) לעמונה כדי לתמוך בתושבים ואמר כי "הממשלה נאלצת לעשות דבר נורא ואיום, להרוס יישוב בארץ ישראל. הפינוי יהיה כואב, כמו שכואב כשקורה דבר נורא. כשאונסים אישה זה כואב, ומה שעושים פה זה אונס ברוטלי". סמוטריץ', המשיך ואמר כשעיניו דומעות כי מפלגתו עשתה "הכול כדי למנוע את זה. יציאה מהממשלה לא הייתה מועילה. אנחנו נעשה הכל כדי שזו תהיה הפעם האחרונה".

ח"כ אורן חזן מהליכוד שהגיע למקום תקף את סמוטריץ' ואת ראש מפלגתו על כך שלטענתו השלו את התושבים, "אני לא מדבר עליך באופן אישי", הוא אמר, "כואב לי עליך אבל הבטחתם לאנשים שלא יירדו מההר הזה, בנט הבטיח. לא הכול זה סיסמאות. שילמד מטראפ על מנהיגות". לשאלה האם לליכוד אין חלק בפינוי הוא אמר. "יש לי דמעות בעיניים, כואב לי על האנשים פה. הליכוד לא אמר שום מילה ולא ניסה לאגף אך אחד מימין".

(צילום: צעירי עפרה)

ח"כ מוטי יוגב שגם הוא הגיע לפני מספר שעות ליישוב אמר: "באתי להזדהות, לכאוב ולמחות, היינו צריכים להגיע למתווה ולהסדרה", יוגב יודע בדיוק מי האשמים במראות הפינוי שאנו עתידים לראות היום, "היועמ"ש אמר שהוא מוכן להגן עליו ומן הדין היה צריך להגיע לגישור. נשיאת בית המשפט העליון קובעת הרכבים פוליטיים. הייתי מציע שגם שופטים יגידו במי הם בוחרים. אני רוצה שבית המשפט העליון ייצג את כלל אזרחי ישראל, רק בדרך הזאת נגיע להסדרות ולא לעימותים".