ח"כ מיקי זוהר: אתעקש על כך שבימי שישי לא יהיה מסחר בבורסה

הצעת חוק מבנה הבורסה קובעת כי הבורסה תחל לפעול גם בימי שישי, מה שעלול לגרום לזליגת עבודה לימי שבת ולחילול שבת המוני. ח"כ זהר: "זה אחד הדברים שאני חושב שצריך להילחם עליהם"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/11/16 12:42 ט בחשון התשעז

ח"כ מיקי זוהר: אתעקש על כך שבימי שישי לא יהיה מסחר בבורסה
דוברות, צילום: דוברות

יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני, מינה את חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד), רכז הקואליציה בוועדה, לנהל את הדיונים על חוק מבנה הבורסה. החוק אמור לאפשר את שינוי מבנה הבעלות על הבורסה וכרגע הצעת החוק כוללת גם את ימי שישי כימי מסחר רגילים.

כיום עובדת הבורסה בימי ראשון עד חמישי בלבד. ח"כ מיקי זוהר מהליכוד אמר היום ל'כיפה' כי חלק מהצעת החוק נוגעת לימי המסחר "כרגע כתוב בחוק הזה שהמסחר יהיה גם בימי שישי. מה שאומר שתהיה זליגת עבודה ליום שבת, גם באמצעות הברוקרים, גם באמצעות המשקיעים וגם באמצעות אנשים שקשורים לשוק ההון".

ח"כ זוהר מדגיש כי "אני מתעקש שלא יהיה מסחר ביום שישי, זה אחד הדברים שאני חושב שצריך להילחם עליהם. מאחר ואני מנהל את החוק ומעביר אותו בועדה יש לי אחיזה מאוד גדולה בו".

מטרת הצעת חוק מבנה הבורסה היא לאפשר שינוי מבנה הבעלות על הבורסה לניירות ערך בתל אביב, אשר מאוגדת החל משנת 1953 כחברה מוגבלת בערבות ללא הון מניות ואשר נאסר עליה בחוק ניירות ערך לחלק רווחים כל עוד היא בורסה יחידה בישראל. על פי הצעת החוק, לא תתאפשר שליטה בבורסה ביחד עם מתן שירותי מסחר, דבר שח"כ זוהר מאמין כי יהפוך את הבורסה לנקייה יותר מאינטרסים זרים של בעלי השליטה. הבעלות על הבורסה תופרד מהחברות בבורסה (למתן שירותי מסחר), בדומה להליך שעברו בורסות רבות בעולם.

"המהלך לשינוי מבנה הבורסה הוא מחויב המציאות קל וחומר לאור מצבה העגום של הבורסה" אומר ח"כ זוהר. "זהו אבסורד שהבורסה הישראלית של אומת ההיי טק נותרה אחת הבודדות לצד הבורסות בקזבלנקה ובאבו דאבי שלא עברה שינוי מבני. באשר להצעה לשנות את ימי המסחר, יש לזכור שזו מדינה יהודית, עבודה ביום שישי עלולה להביא לחילול שבת המוני ואני מתנגד לשינוי ימי המסחר".