ח"כ לשעבר משה פלד: "בית הכנסת לא מאיים על איש"

פלד, חבר קיבוץ בית השיטה, קיבל את החלטת חברי עין גדי, שלא לבנות בית כנסת, ברגשות מעורבים. "אני מקווה שהמעוניינים בקיומו של בית כנסת, ימצאו את הדרך להגיע אליו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/09/16 10:47 יב באלול התשעו

ח"כ לשעבר משה פלד: "בית הכנסת לא מאיים על איש"
Roxana Bashyrova / Shutterstock.com, צילום: Roxana Bashyrova / Shutterstock.com

חברי קיבוץ עין גדי החליטו ברוב קולות של לאפשר הקמת בית כנסת ומקווה בשטחם. למשה פלד, חבר קיבוץ בית השיטה וח"כ לשעבר מטעם צומת, זה הזכיר נשכחות.

"את הצבעתם של חברי קיבוץ עין גדי, נגד בניית בית כנסת בקיבוץ, קבלתי ברגשות מעורבים" כתב פלד בדף הפייסבוק שלו והוסיף, "שהרי 43% מהחברים הצביעו בעד בית הכנסת וזה הישג אדיר !!! מצד שני, נעצבתי על 56 האחוזים של החברים שהצביעו נגד בנימוק ש- 'הקמת בית הכנסת תשנה את אופי הקיבוץ מחילוני לדתי'. סיפור ההצבעה הזכיר לפלד סיפור דומה מקיבוצו שלו. "זה מיד הזכיר לי כמובן את הוויכוח ואת ההצבעה בבית השיטה, (התוצאה אצלנו הייתה 45% בעד מול 55% נגד)".

ח"כ לשעבר, שבנוסף הוא אל"מ במילואים, אמר גם כי הוא "מאד מקווה שחברי עין גדי המעוניינים בקיומו של בית כנסת בקיבוצם, ימצאו את הדרך להגיע אליו ולקיים בו את רצונם ואת זכותם הפרטית והמלאה". לדבריו, לחששות המתנגדים כאילו הקמת בית כנסת בעין גדי תשנה את אורחות חייו של הקיבוץ, אין כל בסיס. "הנה, בית הכנסת בבית השיטה, יחגוג בקרוב, בחגי תשרי, שמונה (8) שנים לפתיחתו ואופיה של בית השיטה נשאר בדיוק כפי שהיה. גם שום כביש לא נסגר וכל חבר קיבוץ נוהג בשבת או בחג בדיוק כפי שנהג לפני שבית הכנסת נפתח. "רוצה לומר - בית הכנסת לא מאיים על איש, לא מפחיד אף אחד ואין לבאי בית הכנסת כל רצון או כוונה של 'כיבוש' או 'השתלטות' חו"ח".

לסיום כותב פלד כי אין להתעלם מאלה שהצביעו בעד בית הכנסת, "חשוב לזכור כי אחד היסודות הבסיסיים של הדמוקרטיה הוא - שמירה על זכויות המיעוט !!! 45% איננו מיעוט שאפשר לבטל אותו, במיוחד בתחומי פרט וקהילה. שנה טובה ומבורכת לכולנו".