ח"כ זוהר:" חברות גדולות מאיימות עליי בגלל חוק השבת"

אמש התקיים כנס בנושא השבת, ח"כ זוהר יוזם החוק: "אמרו לי שאחטוף אש צולבת בעקבות החוק, ואני חוטף"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/12/15 09:32 טז בטבת התשעו

ח"כ זוהר:" חברות גדולות מאיימות עליי בגלל חוק השבת"
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

חוק יום המנוחה השבועי שהציע ח"כ מיקי זוהר, עדיין לא עבר בקריאה טרומית, מכיוון שסיעת כולנו, החברה בקואליצציה, מתנגדת לנוסח המוצע של החוק. לפני שבוע אמרה ח"כ רחל עזריה ל'כיפה' כי הם יעבדו בשיתוף פעולה עם זוהר בשביל ליצור חוק גמיש יותר עבור הציבור החילוני.

ח"כ זוהר אמר אמש (א') בכנס שהתקיים בנושא בירושלים ביוזמתו של המישנה לראש העיר דב קלמנוביץ' "כשאני אצא מפה יגידו 'החוק הזה דתי' אבל הם טועים, החוק הזה הוא יהודי. אמרו לי שאחטוף אש צולבת בעקבות החוק, ואני חוטף.

"את השבת המציא התנך, אחרת לא היה לנו מושג של שבוע, אחרת לא היה שבוע בעולם ודווקא אנחנו כעם יהודי בוחרים להתעלם מאותה עדות. אומרים 'בואו ננהג כשאר העולם', אבל שאר העולם נח יום בשבוע, ורק אנחנו לא. למה דווקא במדינת ישראל ובמיוחד בתל אביב מנסים לקעקע את הנושא הזה. כשעם ישראל התעלם מהיהדות שלו הוא חטף ואני מפחד מזה. אסור לנו לוותר על היהדות שלנו, אם נוותר עליה אנחנו נחטוף, תזכרו את דבריי.

"גם בצד הסוציאלי, למה בעל עסק חייב לפתוח את מרכולתו כדי להתחרות בשכנו שעובר על החוק. יש כאן קמפיינים של בצע כסף של חברות גדולות שנפגעות מהחוק שתוקפות אותי ומאיימות כדי שאסוג ממנו, ואני אומר- גם בצע כסף פגע ביהודים".

הרב דרוקמן ברך את זהר על חוק השבת אותו יזם "הלוואי שכנסת ישראל תאשר את החוק שאתה יוזם". הרב אף הקריא כרוזים ישנים של ראש עיריית תל אביב מאיר דיזינגוף הקורא לתושבים לשמור שבת, והסביר למה עד היום לא אושר חוק השבת בכל הארץ - בעיקר בגלל התנגדותה של העיר חיפה.

סגן השר, הרב אלי בן דהאן, נכח גם כן בכנס והתייחס לקיום משחקי הכדורגל בשבת: "חלק גדול משחקני הכדורגל אינם מעוניינים לשחק בשבת, הם רוצים, ומגיע להם, כמו לכולנו, יום מנוחה שבועי. אני מקווה שהשרה רגב וועדת המנכ"לים שהקימה, ישכילו לקבוע מתווה שיאפשר לשחקני הכדורגל יום מנוחה שבועי. אחרת יש כאן אמירה ברורה: שחקן כדורגל חייב לעבוד בשבת, יש תנאי סף למקצוע משחק הכדורגל והיא עבודה בשבת. לא יעלה על הדעת במדינה יהודית ודמוקרטית זו תהיה האמירה הציבורית, האמירה המחייבת, האמירה החברתית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן