ח"כ דוד ביטן: "שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי"

ח"כ דוד ביטן עורר סערה בעקבות לאחר שאמר כי עדיף שערביי ישראל לא יצביעו בבחירות. זהבה גלאון בתגובה: "ביטן ונתניהו כל כך רוצים להיות טראמפ שנראה שהם שכחו איך זה להיות יהודים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 10/12/16 20:49 י בכסלו התשעז

ח"כ דוד ביטן: "שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי"
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן מהליכוד, השתתף במהלך השבת באירוע "שבתרבות" במבשרת ציון ואמר כי הוא "מעדיף שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי. 95% מהם בוחרים ברשימה המשותפת שלא מייצגת את ערביי ישראל, אלא את האינטרס הפלסטיני".

ח"כ ביטן התבקש להתייחס לאמירתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ערב הבחירות האחרונות לכנסת בנוגע לכך ש"הערבים נוהרים לקלפיות". ביטן אמר כי אמירתו של נתניהו הייתה מוצדקת "לאור התוצאות ש-97% הצביעו בעד הרשימה המשותפת, שזה דבר חסר תקדים שלא היה בחיים".

ביטן אמר כי עדיף שערביי ישראל לא יצביעו בבחירות "אם הם יכולים לא להגיע - זה עדיף. אבל לא משנה, אני לא יכול להגיד להם להגיע או לא. אני רק אומר שהקולות שלנו יבואו בהמוניהם כדי למנוע את הגידול של המנדטים של הערבים. אתה רואה בדיוק מה עושים בכנסת - הם לא מייצגים את הערבים, הם מייצגים את קטאר ומדינות אחרות. הם לא מייצגים את הערבים, הם לא בעד דו קיום, הם בעד שהדו קיום בנינו יהיה תמיד בעייתי".

אמירותיו של ביטן עוררו תגובות זועמות בשמאל. ח"כ זהבה גלאון כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "כשיו"ר הקואליציה אומר שהוא לא רוצה שערבים יצביעו זה לא בטעות. הוא יודע שתקום סערה אבל הוא גם יודע שהרבה אנשים בבית יאמרו לעצמם בשקט שאולי זה לא נשמע טוב, אבל בעצם ביטן צודק. הם יאמרו לעצמם שהיחסים בין יהודים לערבים במדינה הזו מלאים בדם רע ובשנאה והם יחשבו על כמה ח"כים ערבים שאמרו דברים מחרידים. והם צודקים. ביטן אומר להם דבר פשוט: אני אולי לא מדבר יפה, אבל האמת לא תמיד יפה. ופה המניפולציה".

"האמת היא שאף מדינה בעולם לא יכולה להתקיים לאורך זמן ללא הסכמת אזרחיה, ועשרים אחוז מהאנשים שמתגוררים בארץ הזו הם ערבים. אי אפשר לומר לעשרים אחוזים מאוכלוסיית המדינה שוב ושוב שהם לא רצויים, שהקול שלהם מפחיד, שצריך להעביר אותם למדינה אחרת, שישבו ויאמרו תודה" כתבה ח"כ גלאון. "אנחנו חיים כאן ביחד. יהודים וערבים. עם כל הכאבים ועם כל ההיסטוריה, לא נוכל לחיות כאן כמו בני אדם נורמלים כשאנחנו מפחדים ממה שיקרה אם עשרים אחוזים מהמדינה ילכו לקלפיות. לא נוכל לחיות כאן כשכל צד מלבה את הפחד מהצד השני כדי לקבל עוד כמה קולות מבועתים".

"יש לנו בחירה בין שני סוגים של פוליטיקה: בין מלבי הפחד לבין מי שמנסים לבנות גשרים לעתיד טוב יותר. יש כאלה, יהודים וערבים. והם הסיכוי האמיתי שלנו כאן. יהודים יודעים איך זה להיות מיעוט, וביטן ונתניהו כל כך רוצים להיות טראמפ שנראה שהם שכחו איך זה להיות יהודים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן