ח"כ גליק על איסור הח"כים לעלייה להר הבית: "החלטה מוצדקת"

ח"כ יהודה גליק שנושא הדגל שלו הוא האישור לעלות להר הבית אומר היום בראיון: "ח"כים ערבים ניצלו את העליה כדי להסית. לא הייתה ברירה אלא להפסיק את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/16 12:53 כג בסיון התשעו

ח"כ גליק על איסור הח"כים לעלייה להר הבית: "החלטה מוצדקת"
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד, ממובילי המאבק למען העלייה להר, סיפר בשיחה עם רזי ברקאי בגל"צ כי הוא לא עלה להר הבית מאז יצאה ההנחיה האוסרת על כל חברי הכנסת לעלות להר. "זאת הייתה החלטה שלי לכבד את הנחיות ועדת האתיקה של הכנסת", אמר, "אני חבר כנסת ואני מכבד את הכללים שלפיהם אני מתפקד".

גליק הוסיף כי ההחלטה של נתניהו וארדן מוצדקת לגבי כניסת חברי כנסת. לדבריו, "לא הייתה שום ברירה. לפני שנה ראינו חברי כנסת מהרשימה המשותפת שניצלו את הכוח ופשוט הסיתו; עלו להר הבית והסיתו נגד המשטרה ונגד היהודים. רוב העולים להר הבית - היהודים והמוסלמים - מכבדים את המקום. לצערי, כמה עשרות הם מפירי סדר, והיינו מצפים ממנהיגי ציבור שיגיעו וירגיעו את השטח".

מנגד, חבר הכנסת טאלב אבו עראר מהרשימה המשותפת אמר כי הממשלה מאשימה את חברי הכנסת הערבים אך לדבריו, מסגד אל-אקצא הוא קדוש רק למוסלמים. "אי אפשר להשוות בין חבר כנסת ערבי לחבר כנסת יהודי. הרי יש לנו זכות שם, וליהודי אין זכות שם", אמר, והוסיף: "שהיהודים יעלו להר הבית כתיירים. לא בא בחשבון שהם יתפללו שם".