ח"כ גליק חוזר להר הבית? איסור העליה לח"כים יבוטל

בשל בקשות הח"כים הערבים צפויה ועדת האתיקה לבטל את איסור העליה של חברי הכנסת להר הבית. הסיבה לביטול: חודש הרמדאן

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 14/06/16 09:10 ח בסיון התשעו

ח"כ גליק חוזר להר הבית? איסור העליה לח"כים יבוטל
גליק היום בעלייה להר הבית, צילום: גליק היום בעלייה להר הבית

חבר הכנסת יהודה גליק יכול לנשום לרווחה. שינוי משמעותי צפוי בכל הקשור לעליית חברי הכנסת להר הבית לאחר שמונה חודשים שלא דרכה רגלו של חבר כנסת, מוסלמי או יהודי, בהר הבית. האיסור הגורף הוטל בניסיון להרגיע את הרוחות בתחילתו של גל הטרור שהחל בחג הסוכות האחרון, אך ועדת האתיקה תתכנס בכדי לבטל את האיסור, לאור מתווה חדש שגובש שיאפשר לח"כים הערבים והיהודים לשוב אל ההר, בתום חודש הרמדאן שחל בימים אלו, כך דיווח עמית סגל.

כרגיל, הסיבה לביטול האיסור הגיע דווקא בשל תלונותיהם של הח"כים הערבים עליהם נאסר להתפלל בהר. הם פנו בשבועות האחרונים ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ואיימו שאם האיסור לא יבוטל, הם יעלו בכל מקרה בחודש הרמדאן. הרציונל שעמד בבסיס דרישתם, וגם בבסיס טענותיהם של הח"כים היהודים מימין הוא שקיימת בעייתיות בכך שח"כים יופלו לרעה לעומת אזרחים מן השורה, בעוד המצב הסטנדרטי אמור להיות הפוך בשל החסינות המהותית ממנה נהנים הח"כים.

בעקבות הפנייה, גובש מתווה מיוחד לפיו יוכלו הח"כים הערבים לעלות ולהתפלל בהר הבית בשבוע האחרון של הרמדאן, אם המצב הביטחוני יהיה שקט ויאפשר זאת. לאחר חג הרמדאן, יוכלו גם הח"כים היהודים לעלות אל ההר אם יחפצו בכך.

המתווה הועלה כבר בשבוע שעבר בפגישה של יו"ר הכנסת עם מפקד משטרת מחוז ירושלים, בה השתתף ככל הנראה גם מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך. בהקשר זה, ועדת האתיקה של הכנסת תכונס כבר היום בכדי להסיר את איסור העליה.

כזכור, פעיל הר הבית וחבר הכנסת הטרי, יהודה גליק, עלה להר הבית יום לפני השבעתו בכנסת כדי להיפרד מההר לפני שנאסר עליו לעלות כחבר כנסת ואף "ננזף" על ידי נתניהו בשל כך. המתווה החדש יאפשר לו לעלות באופן סדיר ואולי לחלום גם על היתר תפילה לחברי כנסת בהר הבית.