ח"כ ברושי על עמונה: "אם יהיה פתרון חוקי אנחנו נתמוך"

בביקור בישוב עמונה סיפק ח"כ איתן ברושי מהמחנה הציוני אמירות מפתיעות "האחריות על הפתרון היא של ממשלת ישראל. אני מקווה שהמחנה הציוני יתמוך בהחלטות החוקיות של הממשלה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/16 15:24 ה באב התשעו

רוח גבית משמאל? מטה המאבק למען עמונה רגיל להתגאות בתמיכה פוליטית מימין ולהיות מותקף ע"י גורמי שמאל. היום זכו בעמונה למעט עדנה כשח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) קרא לחבריו למפלגה לתמוך בכל מתווה חוקי שיוצע ע"י ממשלת ישראל להסדרת עמונה.

"ביקרתי כאן בעבר כיועץ שר הבטחון, מתוך הכרות עמוקה בסוגיה המשפטית אני טוען שהאחריות על הפתרון היא של ממשלת ישראל" אמר ח"כ ברושי בסיור שערך בישוב והוסיף "מתוך התחשבות בתושבים ובכל הגורמים. אני מקווה שהמחנה הציוני יתמוך בהחלטות החוקיות של הממשלה".

בהמשך הוסיף ברושי: "ההתיישבות ביו"ש נתמכה ע"י כל ממשלות ישראל " ולבסוף הצהיר שהוא תומך בפתרון כולל ובהסדר:"הגעתי היום לביקור כדי ללמוד את הנושא ולהיפגש עם התושבים. אם יהיה פתרון חוקי אנחנו נתמוך. שאלת עמונה היא שאלת הסדר עתידי והחלטה כוללת ביחס להתיישבות. הבעיה איננה נקודתית, היא בעיה מרחבית מהן גבולות ההתישבות? המחלוקת הגדולה היא לאן מדינת ישראל רוצה להגיע?את המחלוקת הזו צריך להכריע".

ממטה המאבק נמסר:" עצם אמירתו של ח"כ ברושי ליישם פתרון הסדרה לעמונה מחזקת את דרישת תושבי היישוב. אפילו ח"כ ברושי, הגון וכנה לתמוך בפתרון חוקי להסדרת היישוב על אף הפער הפוליטי בינינו. אפילו הוא מבין שיישוב שהוקם ע"י המדינה- צריך לעשות כל מאמץ להסדיר אותו בחוק ולא לעקור אותו ממקומו. אנחנו מבחינתנו יצאנו מחוזקים מהפגישה עם איש עתיר זכויות, ומכאן מעמונה אנחנו שבים ומחזקים את דרישתנו מראש הממשלה, שר הבטחון, שרת המשפטים וכל שאר שרי הממשלה- תסדירו כבר את ההתיישבות. זו החובה הבסיסית שלכם, לבחורים שלכם ולעצמכם. אתמול זה מגרון והאולפנה ומחר זה עמונה ואחר כך עופרה".

[embed]

]