ח"כ אלדד: מי שפרץ לחטמ"ר אפרים הביאו למינוי ניצן אלון לאלוף

ביקורת נרחבת מימין בעקבות ההחלטה למנות את תא"ל ניצן אלון, מפקד אוגדת יהודה ושומרון לשעבר, למפקד פיקוד המרכז. ח"כ בן ארי: דווקא עכשיו עדיף היה לבחור בקצין פחות קיצוני

חדשות כיפה אורי פולק 16/12/11 02:10 כ בכסלו התשעב

ח"כ אלדד: מי שפרץ לחטמ"ר אפרים הביאו למינוי ניצן אלון לאלוף
דור גרבש-cc-by-sa, צילום: דור גרבש-cc-by-sa

תא"ל ניצן אלון, ששימש עד לאחרונה כמפקד אוגדת יהודה ושומרון, יועלה לדרגת אלוף וימונה למפקד פיקוד המרכז - כך נמסר אמש (ה') מדובר צה"ל. מינויו של אלון לתפקיד זכה למתח של ביקורת מטעם אנשי ימין, שראו בו "תג מחיר של שר הביטחון נגד ההתיישבות, לאחר אירועי האלימות בחטמ"ר אפרים".

ח"כ אריה אלדד תקף את פעילי הימין הקיצוני והאשים אותם אמש במינויו של אלון. "קמצוץ האנרכיסטים שונאי מדינת ישראל וצה"ל, שנשרטו כנראה באופן בלתי הפיך בהתנתקות, הצליחו ללקט סביבם נוער שוליים שנפלט מכל מערכת חינוך והציעו להם לגאול את עם ישראל באמצעות שריפת מסגדים", אמר ח"כ אלדד.

ח"כ אלדד הוסיף כי "את תג המחיר משלמים כל היהודים תושבי יהודה ושומרון. תודה לחבר'ה שפרצו לחטיבת אפרים. הצלחתם למנות את ניצן אלון לאלוף פיקוד. בנסיבות אחרות אולי היה מה לעשות נגד המינוי הזה".

גם ח"כ מיכאל בן ארי הצטרף לדברי הגינוי נגד מינויו של אלון וטען כי מדובר ב"תמצית הביטוי של פיל בחנות חרסינה. בעת הזאת היה ראוי שאלוף פיקוד המרכז שימונה יהיה קצין שקול בעל דעות פוליטיות קצת פחות קיצוניות מאלו". עוזרו הפרלמנטרי, איתמר בן גביר, תקף את שר הביטחון אהוד ברק ואמר: "כולנו יודעים מה דעותיו של ניצן אלון. מוטב היה שברק היה ממנה את זהבה גלאון לאלוף הפיקוד ולא את ניצן אלון שגרוע ממנה בדעותיו".