תא"ל ניצן אלון סיים את תפקידו כמפקד אוגדת יהודה ושומרון

וועדי המתיישבים בירכו על סיום תקופת כהונתו של תא"ל אלון ואמרו כי בהתנהלותו הוביל האוגדונר "לקרע גדול ומשבר אמון בין הצבא למתנחלים"

חדשות כיפה אורי פולק 25/10/11 14:47 כז בתשרי התשעב

תא"ל ניצן אלון סיים את תפקידו כמפקד אוגדת יהודה ושומרון
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

בתום תקופה רוויה מתחים עם המתיישבים ביהודה ושומרון, סיים היום (ג') תא"ל ניצן אלון את תפקידו כמפקד אוגדת יהודה ושומרון. בטקס החילופים שהתקיים באוגדה, הוזכרו ההכפשות שליוו את תא"ל אלון לאורך החודשים האחרונים, כמו גם את פעולות "תג מחיר" איתן נאלץ להתמודד בתקופת כהונתו. את תא"ל אלון יחליף תא"ל חגי מרדכי, בעבר מפקד חטיבת חברון.

מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי, תקף בטקס החילופים את גורמי הימין, אשר לדבריו "הפכו את אלון מטרה לחציהם". אלוף מזרחי הוסיף כי "צניעותו, קור רוחו וחדות מחשבתו ידעו להוביל את האוגדה בתקופה מורכבת ומאתגרת ולנווטה במים סוערים, תוך הבחנה בין העיקר לטפל. הוא ידע להוביל את הקשר עם ההתיישבות היהודית ברגישות הנדרשת, אך יחד עם זאת, בנחישות וללא קריצות וקיצורי דרך".

מפקד פיקוד המרכז הוסיף כי "תא"ל אלון ספג לא מעט על אותה נחישות, לטעמי שלא בצדק, ואני מוצא לנכון לגנות את אותם נבחרי ציבור בכירים שהלכו שבי אחר שמועות ויצאו בהצהרות שכל קשר בינן לבין המציאות אפילו לא מקרי. אנו יודעים שבעשייתך הביטחונית לא נפל שום דופי".

גם תא"ל אלון התייחס בדברי הסיכום שלו להכפשות שליוו אותו ואמר כי "יתכן שצה"ל יידרש לפעול יחד עם משטרת ישראל ומינהל התיאום והקישור במשימות מיוחדות בהיעדר הסכמה לאומית רחבה, תוך עימות מתגבר עם שוליים קיצוניים אך מתרחבים בקרב החברה הישראלית. כבר היום מיעוט קיצוני, שולי במניינו אך לא בהשפעתו, עלול להביא להסלמה רבתי במעשים הנקראים 'תג-מחיר' אך מגיעים לכדי טרור".

בהתייחס לפעולות "תג מחיר" אמר תא"ל אלון כי "מעשים אלה לא רק ראויים לגינוי על העוול והאיוולת שבהם אלא גם למניעתם ומעצר המבצעים באופן יעיל יותר מכפי שהצלחנו כמערכת עד כה". תא"ל אלון הדגיש כי "יתכן שצה"ל יידרש להתעמת עם שוליים קיצוניים בימין שעלולים לדרדר את האזור להסלמה".

וועדי המתיישבים בשומרון ובנימין, כמי שהובילו את הביקורת נגד מפקד האוגדה בחודשים האחרונים, בירכו היום על סיום תפקידו של תא"ל אלון. "מדיניותו הרופסת כלפי פורעי סדר ערביים, התבטאויות שלימדו על תפיסת עולם שמאלנית מובהקת ומלחמה בהתיישבות היהודית הביאו, לצערנו הרב, לקרע גדול ומשבר אמון בין הצבא למתנחלים", מסרו הוועדים לכיפה.

וועדי המתיישבים הוסיפו כי הם "מקווים שהאוגדנר הנכנס יתעלם מ'מורשת ניצן אלון' וישכיל להתוות מדיניות המבחינה בין אויב לידיד ונוהגת בהתיישבות היהודית בכבוד וההגינות הראויים לה".