ח"כ אורבך על פעולת "תג מחיר": לא ניתן לפראים להכתים את ההתיישבות

ח"כ אורי אורבך גינה את פעולת "תג מחיר" שביצעו אלמונים בבסיס צה"ל שבשומרון. לדבריו מדובר על "מעשים שלא ייעשו, מעשה בזוי ומכוער"

חדשות כיפה אורי פולק 07/09/11 16:27 ח באלול התשעא

ח"כ אורבך על פעולת "תג מחיר": לא ניתן לפראים להכתים את ההתיישבות
יעקב גולן-cc-by-sa, צילום: יעקב גולן-cc-by-sa

"השתגעתם? האם מעכשיו חיילי צה"ל צריכים לשמור על הבסיס גם מפני תגרת ידם של יהודים?" - כך הגיב היום (ד') ח"כ אורי אורבך, יו"ר סיעת "הבית היהודי", בעקבות פעולת "תג מחיר" שבוצעה הלילה בבסיס צה"ל בשמרון, במהלכה הושחתו וניזוקו רכבים צבאיים ורוססו כתובות נאצה נגד צה"ל ומפקדיו.

כפי שדווח בכיפה, 13 רכבים צבאיים הושחתו בפעולת "תג מחיר" שביצעו הלילה אלמונים בבסיס צה"ל שבשומרון. בצה"ל התייחסו לאירוע בחומרה רבה וטענו כי מדובר ב"עליית מדרגה" ובפעם הראשונה, למעשה, בה מכוונות פעולות "תג מחיר" נגד כוחות הביטחון ולא רק נגד פלסטינים חפים מפשע. את המעשה גינתה גם מועצת יש"ע, שטענה כי מדובר במעשה אשר "מסב נזק אדיר להתיישבות ביהודה ושומרון".

ח"כ אורבך הצטרף אף הוא לעמדת מועצת יש"ע והתייחס לכך שהפעולה נעשתה על ידי "פושעים קטנים". לדבריו, "הם חושבים שצה"ל הוא צבא האויב ולכן אפשר לעשות לו פעולות תגמול. לא מדובר עכשיו בהתנגדות להריסת הבתים במיגרון. זה טבעי שאנשים נאבקים אל מול החיילים הבאים לפנותם בצו הממשלה. אפשר בהחלט מבחינתי להבין, גם אם לא להסכים, שבעידנא דריתחא, בשעת מעשה, טבעי שהרוחות מתלהטות, פה ושם מושטת יד לא זהירה. אבל המעשה הזה חמור שבעתיים".

"לבוא למחרת הפינוי לבסיס צבאי, לחדור פנימה ולהשחית רכוש, לגרום נזק. זו כבר פעולה של כנופיה, של יחידת גרילה שכרגע פוגעת רק ברכוש אבל לך תדע לאן זה יידרדר אם לא נעצור זאת עכשיו. האם מעכשיו חיילי צה"ל צריכים לשמור על הבסיס גם מפני תגרת ידם של יהודים? השתגעתם?", תהה אורבך.

אורבך קרא לצה"ל ולמשטרה "לבדוק ולחקור מי הם העבריינים, לעצור אותם ולהביאם לדין". הוא ציין כי "לא ניתן לפראים להכתים את ההתיישבות באלימות ובכוח הזרוע". הוא אף הזהיר מראש את העבריינים לבל יפנו לפוליטיקאים כדי לבשל הקלה או חנינה בעונשם. "יש מעשים שלא ייעשו. פגיעה מכוונת, קרת-רוח בחיילי צה"ל, ברכוש צה"ל, כפעולת נקמה או "תג מחיר" היא מעשה בזוי ומכוער. בלי אבל ובלי בטיח", קבע.