בפעם הראשונה "תג מחיר" נגד בסיס צה"ל בשומרון

אלמונים השחיתו כלי רכב בבסיס הצבאי וריססו עליהם כתובות בגנות צה"ל. בצה"ל רואים את האירוע בחומרה רבה ובמועצת יש"ע גינו את המעשה

חדשות כיפה אורי פולק 07/09/11 13:27 ח באלול התשעא

בפעם הראשונה "תג מחיר" נגד בסיס צה"ל בשומרון
andydr-cc-by-sa, צילום: andydr-cc-by-sa

אלמונים פרצו הלילה (ד') לבסיס צה"ל בשומרון והשחיתו 13 רכבים צבאיים. צמיגי גלגלי הרכבים נוקבו, החלונות נופצו ורוססו כתובות נאצה נגד מפקדים בצה"ל ובגנות הריסות המבנים הבלתי חוקיים ביישוב מגרון, השבוע.

על כלי הרכב רוססו כתובות בגנות מפקד חטיבת בנימין, אל"מ סער צור, שהיה אחראי על פעולת ההריסה במגרון. הכתובות האשימו אותו בכך שהוא "רע ליהודים" ולצידן נכתבות כתובות נוספות בגנות צה"ל. בשלב זה, פתחה משטרת ישראל בחקירת האירוע.

בצה"ל רואים את האירוע בחומרה והגדירו אותו כ"ראשון מסוגו", מפני שעד כה הופנו פעולות "תג מחיר" נגד תושבים פלסטיניים ולא נגד כוחות הביטחון. מפקד פיקוד המרכז, האלוף אבי מזרחי, יצר קשר עם מפקד מחוז ש"י של המשטרה, וציין בעקבות האירוע כי "הפניית זעם כלפי קציני צה"ל במטרה להרתיעם מלבצע משימות חוקיות, החלטות ממשלה והחלטות בית המשפט העליון פסול וראוי לכל גינוי". האלוף מזרחי ציין כי בכוונתו, ביחד עם גורמי אכיפת החוק, "לתפוס את האחראים לכך ולמצות עימם את הדין".

חרף ההפתעה, הרעיון של השחתת ציוד צבאי כבר עלה בעבר בקרב ציבור המתיישבים, כפי שהתפרסם במאמר אותו כתב הרב יוסי אליצור מישיבת "עוד יוסף חי". במאמר, שפורסם באתר "הקול היהודי", כתב הרב אליצור כי "בסיס המנהל האזרחי בבית אל יכול בהחלט להוות יעד לפלישה מהירה ומדוייקת של קבוצה גדולה, שתביא לנזק והרס באחד ממשרדיו המכובדים. אתם הורסים לנו - אנחנו הורסים לכם! אפשר גם לעקוב אחרי ניידות המנהל, וללמוד את ציר הנסיעה ומקומות החניה שלהם. למה לא? זה אפילו חוקי, גם אם ההמשך לא כל כך חוקי".

במועצת יש"ע גינו היום את האירוע ומסרו לכיפה כי "על מבצעי הפשע להסגיר את עצמם מיד לידי המשטרה ועל כוחות הביטחון לפעול בנחרצות כדי לעקור מן השורש את התופעה הנלוזה הזו. זהו פשע מוסרי מהסוג החמור ביותר, שמסב נזק אדיר להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ומנוגד לערכיהם ומצפונם של מאות אלפי הישראלים החיים באזור, הכואבים לא פחות מהפושעים את הרס שלושת המבנים השבוע במגרון".

גם בפורום המשפטי למען ארץ ישראל גינו את האירוע. נחי אייל, מנכ"ל הפורום, ציין כי "מי שפגע בבסיס צה"ל הוא עבריין נקלה שפוגע בהתישבות ביהודה בשומרון ומבקש להטיל קלון על מאות אלפי אזרחים שומרי חוק שעומדים על זכויותיהם כחוק, מבלי להרע לאיש". לדבריו, "העבריינים הללו פוגעים בהתישבות יותר משלום עכשיו ויתר שונאי ההתישבות ויש למצות עימם את הדין".