חיים גורי: הרוצחים הגדולים הגיעו מהקיצוניות הדתית, הפכו המאבק למלחמת דת

המשורר חיים גורי התייחס לפיגוע הדריסה בירושלים ובחר להפנות אצבע מאשימה כלפי הקיצוניות הדתית: "לצערי הרוצחים הגדולים הגיעו מהמחנה של הציונות הדתית. אין דבר נורא כמו אש דת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/11/14 10:13 יג בחשון התשעה

חיים גורי: הרוצחים הגדולים הגיעו מהקיצוניות הדתית, הפכו המאבק למלחמת דת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המחבל דרס, אנחנו אשמים? כך טוען המשורר חיים גורי. בראיון לגלי צה"ל הבוקר (ה') בנוגע לפיגוע הדריסה בירושלים אתמול, האשים גורי את הקיצוניות הדתית בליבוי האש.

"הצרה הנוראה ביותר שקרתה לנו היא שמלחמה בין שני צדדים לגיטימיים על ארץ ישראל הפכה למלחמת דת. הצד היהודי תמך ודחף לכך. מה זה כל העניין של תג מחיר? שריפת מסגדים וכתובות 'מוחמד חזיר' לא מספיק לנו?"

המראיינת, אילנה דיין, ביקשה להפנות את תשומת ליבו לעובדה שמדובר בפיגוע מצד מחבל ערבי שדרס קצין מג"ב, אך גורי סירב להאשים את הצד הערבי והמשיך לתקוף את הקיצוניות הדתית. "האופי של המלחמה השתנה. הר הבית הפך למוקד והגיוס הכללי הוא בנושא הזה", אמר גורי.

לדבריו, אף שהשתתף בשחרור העיר העתיקה והר הבית במלחמת ששת הימים, "מדובר במעמד של פעם באלפי שנים. זה קורה. כבר אז הגיע אלינו אדם ימני וחיבק אותי. אחר כך הוא הפנה את גבו, הסתכל על כיפת הסלע ואמר 'מה הדבר הזה עושה פה?'. מה הוא עושה פה? הוא פה מאות שנים. הצד הזה פתאום מתגבר, הפייגלינים. אפשר ליצור דרך לקיום יחד והם אומרים שנקים את בית המקדש. אין דבר נורא כמו 'אש דת למו'".

גורי הוסיף ותקף, וחיבר בין פעילי הר הבית ליגאל עמיר ולברוך גולדשטיין. "לצערי הנורא הרוצחים הגדולים הגיעו מהמחנה של הקיצוניות הדתית", הוא מאשים. "יגאל עמיר יימח שמו וברוך גולדשטיין שרצח אנשים לפנות בוקר במקום בו עמדו יצחק וישמעאל. לקחו נושא נפיץ שנמשך אלפי שנים וליבו אותו. ראיתי את הכניסה הראשונה לסילוואן. כבשנו עשרות ערים ערביות, למה צריך להיכנס לשייח' ג'ראח?"