חיילות דתיות הגיעו לטקס באולפנה והתבקשו לעזוב מכיוון שלבשו מכנסיים

שלוש חיילות בוגרות אולפנת צפירה, התבקשו לעזוב במהירות עם סיום טקס יום הזיכרון באולפנה בשל היותן לבושות במכנסיים שלא על פי קוד הלבוש הברור במקום. ראש האולפנה, הרב אדרעי: לא הייתה כל כוונה לפגוע בחיילות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/04/15 13:23 ד באייר התשעה

חיילות דתיות הגיעו לטקס באולפנה והתבקשו לעזוב מכיוון שלבשו מכנסיים
אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: אילוסטרציה: פלאש 90

שלוש חיילות, בוגרות של אולפנת צפירה במושב צפריה פרסמו אתמול, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, פוסט זועם שעורר תגובות רבות בקרב המגזר והעלה את סוגיית הלבוש שוב לכותרות.

"קמנו מוקדם בבוקר ושוחררנו מהבסיס הביתה.החלטנו ללכת לטקס יום הזיכרון באולפנה שלנו ולהראות את נוכחותנו בתור בוגרות המייצגות את צה״ל, דבר שנעשה בעבר על ידי בוגרות אחרות ולא לווה בהתנגדות של הצוות.נסענו במיוחד כשכל התיקים שלנו עלינו", כתבו החיילות.

הבנות סיפרו כי לאחר שהגיעו לא הוזמנו להיכנס על ידי המורות ולאחר מכן אף הן התבקשו לעזוב מיד בסיום הטקס, "המנהלת פנתה אלינו בטענה שהמראה שלנו יוצר אי נוחות בקרב כמה אנשים ושעלינו לצאת בסיום הטקס ״בזריזות וכמה שיותר מהר,כדי שאף אחד לא יראה אותכם״. השעה 11:12 אנחנו בחוץ".

במכתב שפרסמו הן טענו, כי כוונתן הייתה חיובית וכי הן לא ביקשו להתריס כנגד האולפנה: "באנו להסב גאווה, לייצג משהו גדול, לרגש בנוכחות שלנו. חשבנו שישמחו לראות אותנו. הבנות שמאיישות תפקידי מפתח בצבא ופועלות למען בטחון המדינה והאזרחים ושגינו, הצוות החינוכי ראה את זה כיריקה בפרצוף. אבל ההפך הוא הנכון,אנחנו אלו שירקו להם היום בפרצוף. וכל זה,כי לבשנו מכנסיים".

הסיפור עורר תגובות רבות, חלקן האשימו את הנהלת האולפנה בחוסר סבלנות ובביזוין של החיילות, אך מנגד, רבים טענו שעל הבנות היה להתחשב בקוד הלבוש הברור מאד של האולפנה, קוד אותו הכירו היטב אך בחרו להתעלם ממנו בצורה לא מכבדת, כשבאו עם מכנסיים.

בתחילה היו שטענו כי האולפנה נאבקת בגיוס בנות לצה"ל אך בנות שלומדות במקום טענו בתוקף כי מדובר בטענות שקריות ובאולפנה יש פעילות ענפה של ארגון 'אלומה' הפועל לגיוס בנות לצבא. "אני תלמידה באולפנת צפירה, בכיתה י׳ב, שמתגייסת, וכמה שהאולפנה תמכה בי! כמה שהיא הוסיפה לי לביטחון העצמי בעניין! הם הביאו לנו שיחות של ״אלומה״, ותמכו בכל המתגייסות בכל צעד וצעד שלהן", טענה אחת מהתלמידות במכתב שהופץ אף הוא ברשת, "בכל מהלך שלי בנוגע לגיוס הם מעודכנים, הם ידעו מתי הצו הראשון שלי, כשסיפרתי להם על התוצאות הגבוהות שקיבלתי בקב״א ובדפ״ר הם אמרו לי ״אנחנו לא מבינים ממה את מופתעת? זה היה לנו ברור שתעשי חיל״, והיום, ממש היום, קיבלתי צו גיוס, התרגשתי כל כך, והאולפנה גם יודעת מזה, ואני לא חושבת שיש אולפנה שמכוונת את הבנות שלה לשירות הכי טוב שהן מאחלות לעצמן ובאמת מתעניינות בכל בת ובת כמו האולפנה שלנו", כתבה התלמידה.

ראש אולפנת צפירה, הרב אמיר אדרעי מסר ל'כיפה' בתגובה: "אולפנת צפירה מכבדת ומוקירה את חיילות צה"ל בכלל ואת בוגרות האולפנה המשרתות בתפקידים השונים בצבא בפרט. הבוגרות הוזמנו להישאר בטקס אך בחרו שלא לעשות כן. בדברי המורות לא היתה כל כוונה לפגוע בחיילות וצר לנו כי כך קרה. "