"חיילות בצה"ל? שעשוע שמשבש את תפקוד הקצינים"

רבקה שמעון סבורה כי גיוס בנות לצה"ל רק מחליש אותו והופך אותו ל"צבא של רכיכות, פחדן ומתקפל"

חדשות כיפה רבקה שמעון 13/02/12 15:22 כ בשבט התשעב

"חיילות בצה"ל? שעשוע שמשבש את תפקוד הקצינים"
farshad5475-cc-by-sa, צילום: farshad5475-cc-by-sa

קראתי בעיון את התגובות לכתבה שלי, בנושא גיוס בנות לצה"ל. גם אני מתייחסת לנושא בכובד ראש. אני בטוחה שחלק מן הבנות המשרתות בצה"ל תורמות לעם ישראל וגם שומרות על צניעותן. כל הכבוד להן. אך גיוס בנות דתיות וחזקות לצבא דווקא מטהר את השרץ. כלומר, נותן פתחון פה לגייס את כל שאר הבנות בארץ הזו, שהן לא כל כך חזקות בעניינים שבינו לבינה, ואז הופך צה"ל מצבא קדוש לצבא פרוץ בנושא הצניעות.

התורה מזהירה אותנו על הצבא בעם ישראל - והיה מחניך קדוש. תבדקו את הרמב"ן על הפסוק - כמה התורה מזהירה על נושאים שבינו לבינה שלא יהיו בצבא שלנו, אפילו לא במעט, בגלל הסכנה באבידות בנפש. במקום שהתורה מזהירה עליו שישמר בצניעות יותר ממקום רגיל, עלינו להיזהר יותר. שימו באותו בסיס חיילים וחילות ביחד- מישהו יכול לקחת עליהם אחריות?

כשאני דואגת לקדושת המחנה, אני לאו דווקא חושבת על החילות הדתיות, אלא מסתכלת על המערך הצה"לי בכללותו. למה לנו נפגעים בנפש בגלל עניינים שבצניעות? ובכלל, למה לא נגייס רק גברים?

אני אביא כמה ספורים בתור דוגמא:

עם קום המדינה שימש אבא שלי בתפקיד קצין תקציבים של חיל האוויר. להזכירכם - אלו היו ימי צנע, משטר קפדני שבו למדינה לא היה כסף לאוכל. אמהות עמדו בתורים ארוכים עם תלושים לקבל ביצים וחלב. גם לצבאנו לא היה כסף. שנוררנו כלי נשק, שנוררנו כסף לתדלק מטוסים וטנקים. בימי צנע אלו נערכה באחד הבסיסים מסיבה לקציני חיל אוויר ומי ששימש אז בתפקיד מפקד חיל האוויר הגיש בקשה לתקצב הסעת חיילות מבסיס מרוחק לבסיס בו נערכה המסיבה, כדי שלקצינים יהיה יותר שמח. הרעיון הנסתר שעומד מאחורי הספור הזה הוא שחיילות בצבא הן שם גם לשעשוע! השוביניזם הגברי הפרוץ בהתגלמותו!

הבנים שלי ששרתו בצבא בשנים האחרונות ראו איך בנות בצבא משבשות את תפקוד הקצינים. ספרו על קצין שמנהל במקביל רומן עם שתיים מהקצינות בבסיס, ושתיהן שולפות ציפורנים אחת על השנייה ולא מתפקדות. קצינים שיושבים לשחנ"ש עד שלוש לפנות בוקר עם הבנות בבסיס ולכן הם עייפים ולא מתפקדים במשך היום. כמו כן, נא לבדוק את שיעור ההפלות המתבצע בבית החולים תל השומר בקרב החיילות בשרות סדיר.

איך הפכו תצפיתניות לחיילות שמפנות נשים ממאחז?

בעלי שהוא מרצה צבאי ותיק גילה את אזני שבמשך השנים אלפי חיילות באו להתוודות בפניו שהן מצטערות שהן התגייסו לצה"ל ולא לשרות לאומי. הרבה מהן מרגישות שהן מבוזבזות בצבא והיו מעדיפות לעשות שרות לאומי. בכלל, בנות בשרות לאומי יכולות להיות מורות בעירות פיתוח בדיוק כמו מורות חילות. תבדקו היטב ותגלו שיש פער תקציבי לאותה עבודת שרות לטובת החיילת. למה?

אגב, תצפיתניות. פגשתי אותן, את התצפיתניות החמודות, מפנות נשים הרות מאחד הישובים בשומרון. הן עמדו בעיניים דומעות ואמרו לי: אבל אנחנו תצפיתניות! אז איך עשו מתצפיתניות חיילות שמפנות נשים הרות ממאחז? הוא אשר אמרתי - בצה"ל את הופכת להיות כלי שרת לאדנות הצבאית.

כל מי שכותב על צה"ל כצבא שמגן עלי - אני אכן מתפללת לכך. בשנים האחרונות צה"ל הפך להיות צבא מתקפל, צבא פוליטי בשרות גחמות ראשי ממשלה ולא בשרות עם ישראל. צבא פחדן הממגן את עצמו במקום להלחם. אולי גיוס בנות לצה"ל מחליש את עמידתנו והופך את צה"ל לצבא של רכיכות? שווה בדיקה.