חיזוק לרובי ריבלין: בנט הודיע על תמיכתו במועמד לנשיאות המדינה

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט הודיע רשמית כי הוא תומך ברובי ריבלין לנשיאות המדינה. "סמלי בעיני להודיע ביום ירושלים על תמיכה באיש שירושלים היא שמו השני"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/05/14 14:32 כח באייר התשעד

חיזוק לרובי ריבלין: בנט הודיע על תמיכתו במועמד לנשיאות המדינה
גרשון אלינסון, צילום: גרשון אלינסון

בנט עם ריבלין. היום (ד') הודיע יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט על תמיכתו בח"כ רובי ריבלין לנשיאות המדינה. מדובר באחד השרים הראשונים אשר מודיעים על תמיכה במועמד זה או אחר ובהצהרת כוונות ברורה מצד הבית היהודי לתמיכה במועמדותו של ריבלין לנשיאות.

"ריבלין מעולם לא היה שיכור כוח. אין סמלי בעיני היום, ביום שחרור ירושלים, להודיע על תמיכה באיש שירושלים היא שמו השני", אמר בנט.

"אומרים שאדם נמדד 'בכוסו בכיסו ובכעסו'", כתב לאחר ההודעה בנט בדף הפייסבוק שלו. "בכוסו-רובי ריבלין מעולם לא היה שיכור כוח. גם כשנשא בתפקידים רמי מעלה דאג דווקא למיעוט ולחלש. בכיסו-צניעותו שובת לב, והנכונות שלו לעבודה אפורה בכנסת גם כשירד מכיסא השר ויו״ר הכנסת עוררה בי הערכה גדולה. בכעסו- גם כשהפסיד בפעם הקודמת בבחירות לנשיאות, נהג באצילות ובממלכתיות. זה לא קל לאף אחד להפסיד".
"רובי הוא המועמד הטבעי לנשיאות מדינת ישראל, הוא איש ממלכתי, ציוני, אנושי, אוהב גדול של ארץ ישראל, תורת ישראל ושל עם ישראל. איש רגיש, איש שיודע להתרגש ושיודע לרגש. כזה צריך להיות הנשיא שלי", הוסיף בנט. "כידוע ההצבעה חופשית וחשאית, אך אמליץ גם לחברי לתמוך ברובי ואפעל למען ניצחונו. בהצלחה איש יקר, וחג שמח לכם מירושלים", סיכם כפי שנוהג רובי ריבלין לסיים ראיונות ומכתבים.

רובי ריבלין הוא המועמד הבולט הזוכה לתמיכת הבית היהודי, בשל דעותיו הפוליטיות ואהדתו לציונות הדתית במהלך השנים. בנט אמר כי ימליץ לחבריו במפלגה להצביע עבור ריבלין, וייתכן מאוד כי רוב רובם של קולות חברי הכנסת של הבית היהודי ילכו למועמד לנשיאות.

בעשירי ביוני יתקיימו בחירות לתפקיד נשיא המדינה. המועמדים הבולטים הינם פואד בן אליעזר ורובי ריבלין, כשיתר המועמדים - דליה איציק, דליה דורנר, דן שכטמן ומאיר שטרית, אינם צפויים לזכות במרוץ. עם זאת ייתכן כי בהמשך דליה איציק תוכל לגבור על פואד בן אליעזר ולהעפיל לסיבוב השני. כמעט וודאי שרובי ריבלין יגיע לסיבוב השני ומשם ייתכן גם לתפקיד נשיא המדינה.