חיזוק לחרד"לים: הרב יצחק יוסף ביקר בישיבת הר המור

על רקע הקמת בתי הדין העצמאיים לגיור, הגיע הרב הראשי יצחק יוסף לישיבת הר המור בירושלים, ונשא דברים בפני התלמידים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/08/15 21:47 ח באלול התשעה

חיזוק לחרד"לים: הרב יצחק יוסף ביקר בישיבת הר המור
דוברות, צילום: דוברות

על רקע הקמת בתי הדין העצמאיים לגיור, אשר זכו למתקפה מצד רבני הר המור, הגיע הערב (א') הרב הראשי יצחק יוסף למעוז החרד"לים - ישיבת הר המור בירושלים.

הרב יוסף נפגש עם ראשי הישיבה הרב מרדכי שטרנברג והרב עמיאל שטרנברג, וכן עם נשיא הישיבה הרב צבי ישראל טאו. לאחר מכן נשא הרב יוסף דברים בפני התלמידים במקום.

(צילום: דוברות) הר המור היום

לא ניתן להתעלם מהעיתוי בו הגיע הרב יוסף לישיבת הר המור. לפני כשבועיים התרחשה סערת בתי הדין העצמאיים לגיור, כשמול מקימי בתי הדין תמכו רבני החרד"ל ברבנות הראשית.

במכתב מטעם ארגון דרך אמונה, עליו חתומים עשרות רבנים, ביניהם הרב צבי ישראל טאו, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב איתן איזמן, הרב אליהו זייני, הרב אליקים לבנון, הרב יהושע שפירא, הרב מיכה הלוי, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב מיכה הלוי, הרב מרדכי שטרנברג, הרב עמיאל שטרנברג, הרב שלמה לוי, הרב שמען כהן, וכעשרים רבנים נוספים הם יצאו נגד היוזמה בחריפות.

(צילום: דוברות) הר המור היום

"אנו באים בשורות אלו לחזק את ידי הרבנות הראשית לישראל, אשר היא המרכז היחיד במדינה לענייני הגיור ולכל ענייני היהדות הממלכתיים בישראל", נכתב במכתב. "זכינו בדורנו לתקומתה של מדינת ישראל. במרכז זהותה היהודית של מדינתנו עומדת הרבנות הראשית אשר ייסד מרן הרב קוק זצ"ל.

"גיורים פרטיים מהווים פגיעה קשה בממלכתיות, ומערערים את יסודותיה של מדינתנו כמדינה יהודית", תקפו הרבנים. "מעשים אלו מהווים הפרדת הדת מהמדינה דה-פקטו, והינם עומדים בסתירה לתורתנו הקדושה שהיא המבוע היחיד למשנתנו הציונית דתית".

(צילום: דוברות) הר המור היום

"זאת ועוד", הוסיפו הרבנים. "גיור קטינים המוני שלא על פי דעת רוב ככל גדולי הדורות האחרונים ובראשם מרן הרב קוק זצ"ל, זהו צעד שאינו מקובל הלכתית על פוסקי ישראל".

"לפיכך", סיכמו הרבנים. "אנו מצהירים כי נכיר אך ורק בגיורים אשר עברו תחת ידה ואישורה של הרבנות הראשית והעומדים בראשה. אנו קוראים לכל רבני ישראל מכל המגזרים לעמוד כאחד מאחורי הרבנות הראשית, לאמצה ולחזק את ידיה, לרומם את יהדותה של מדינתנו ולשמור על כללי ההלכה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן