חזון בנט: החדשנות הישראלית היא מגדלור בסערה

בנט השתתף בכנס קיסריה לכלכלה והסביר את חשיבות החדשנות הישראלית: "ישראל היא מגדלור בסערה העולמית. יש חוק אחד שאי אפשר לחוקק והוא החוק ליזום - אך חובה על כולנו ליזום ולחדש"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/11/13 11:46 ד בכסלו התשעד

חזון בנט: החדשנות הישראלית היא מגדלור בסערה
יוסי זמיר, צילום: יוסי זמיר

שר הכלכלה, נפתלי בנט, נשא דברים היום (ה') ב'כנס קיסריה לכלכלה וחברה', המתקיים בעיר אילת. במהלך דבריו עסק בנט בחדשנות הישראלית, ותיאר את חשיבותה בעיני העולם.

"הייעוד של מדינת ישראל ושל העם היהודי הוא להוות מגדלור ולעשות טוב", אמר בנט, "החדשנות הישראלית ידועה בכל העולם; כולם רוצים לבוא לראות את הנס הישראלי, וחזון זה צריך להצעיד תמיד קדימה. קיימים שני נרטיבים מתחרים במדינת ישראל - האם אנחנו מדינת הקונפליקט או אור לגויים, מגדלור בסערה. ייתכן שרובנו לא מסכימים על הצד המדיני, אולם לכל הדעות, החדשנות היא מהות המדינה, היא התובנה, המעשה והתעוזה להסתכל בגדול".

במהלך דבריו פרט בנט כיצד יש לפעול כדי להמשיך ולחדש: "צריך תמיד לנסות, ומותר גם לטעות ולסלוח על כישלונות. בחדשנות צריך להסתכל מהסוף להתחלה- לצייר חזון פרקטי ולהגיע אליו, ולפזר את הידע בקרב כל הנוגעים בדבר. אלו הם הדברים שפועלים במשרד הכלכלה“.

הוא ציין כי ”אנו שואפים להשתפר ולהוביל גם בשירות לאזרח - בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל ייצרנו אמנת שירות עם קנס (SLA) - על פיה, אם מכון התקנים לא יאשר הצהרת יבואן בתוך 16 שעות, תתבטל האגרה. אני קורא לכל משרדי הממשלה לעשות את זה. תפקידנו הוא לתת שירות לאזרח“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן