חוק רב ראשי אחד עבר בכנסת. הרבנים הראשיים: המשך לגל החקיקה האנטי דתית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית הקובעת כי החל מהבחירות הבאות יכהן רב ראשי אחד לישראל. הרבנים הראשיים זועמים: "קטיעת מסורת מפוארת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/06/14 07:23 כו בסיון התשעד

חוק רב ראשי אחד עבר בכנסת. הרבנים הראשיים: המשך לגל החקיקה האנטי דתית
שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: שי בארי‏, Cc-by-sa-3.0

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית, הקובעת כי החל מהבחירות הבאות יכהן רב ראשי אחד לישראל, ולא שניים כפי שנהוג כיום. הצעת החוק מציעה לבטל את הכהונה המקבילה של שני רבנים ראשיים ולקבוע כי במועצת הרבנות הראשית יכהן רב ראשי אחד, והוא יהיה נשיא המועצה.

הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות הראשית הגיבו בזעם לאישור הצעת החוק. "תפקיד הרבנים הראשיים כיום נותן מענה לציבורים רחבים במדינת ישראל והוא איננו כפול כפי שמשתמע לכאורה מהגדרת התפקיד".

לדבריהם, על פי החוק הנהוג קיום, הרבנים הראשיים מכהנים בשתי מערכות שונות. האחד כנשיא בית הדין הרבני הגדול העומד בראש המערכת המשפטית הדתית של מדינת ישראל ואחראי על מערכת בתי הדין, כאשר הרב הראשי השני מכהן בתפקיד נשיא מועצת הרבנות הראשית ואחראי על כל נושא הנישואין הכשרות ומגוון רחב של נושאי דת וחברה, "תפקיד שהוא שונה לחלוטין במהותו", הם אומרים.

"הראשון לציון ממשיך מסורת מפוארת של 380 שנים בהם כיהנו גדולי הדורות פארי גדוליה של יהדות ספרד, ואילו הרב הראשי מחזיק במסורת מפוארת של למעלה ממאה שנה של שושלת רבנים. הנסיון לחוקק חוק שיקטע מסורת מפוארת זו וימנע מציבורים רבים את שירותי הדת אותם הם צורכים הוא המשכו הישיר של גל החקיקה האנטי דתית אליו אנחנו נחשפים בחודשים האחרונים".

עוד קוראים הרבנים הראשיים ומועצת הרבנות לראש הממשלה ולחברי הכנסת למנוע את העברת החוק. "יצויין כי אין כל השלכה בחוק המוצע על הרבנים הנוכחיים והתנגדותם לחוק היא עניינית מתוך ראיה צופת פני עתיד ודאגה לזהותה היהודית של המדינה", מוסיפים הרבנים.

"מצער מאוד שבימים בהם העם מתאחד סביב דאגה לגורל החטופים, הכנסת עסוקה בחקיקה חסרת תכלית הפוגעת במסורת ישראל ובציבור המסורתי בישראל אשר רואה ברבנים הראשיים את מנהיגיו הרוחניים".