חוק צהר נכנס לתוקף

מהיום: אין חובה להירשם לנישואים בעיר המגורים. הרב דוד סתיו: " אנחנו מתחילים היום בעוד שלב של הנגשת מוסד הנישואים והמשפחה היהודית לעם ישראל כולו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/13 12:23 כז בטבת התשעד

חוק צהר נכנס לתוקף
shutterstock, צילום: shutterstock

החוק לפתיחת אזורי הרישום לנישואים - 'חוק צהר' נכנס היום (ב‘) לתוקף. על פי החוק, שיזם וקידם ארגון רבני צהר, יפתחו אזורי הרישום לנישואים כך שכל זוג יוכל להירשם לנישואים בכל מועצה דתית ברחבי הארץ ובלא תלות באזור המגורים של בני הזוג. זאת בניגוד לעשרות השנים האחרונות בהן זוגות שביקשו להינשא נדרשו לפתוח את התיק ולבצע את הליך הרישום במועצה הדתית שבמקום מגוריהם.

"כנסת ישראל ועם ישראל חפצים להמשיך בקשר ההיסטורי בין עם ישראל לדורותיו", אמר הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, "ומתוך מחויבות זו, לעבר ולעתיד של העם היהודי, אנחנו מתחילים היום בעוד שלב של הנגשת מוסד הנישואים והמשפחה היהודית לעם ישראל כולו".

"החוק יאפשר לזוגות לבחור היכן להירשם לנישואים ויגרום לרשמי הנישואים לתת שירות טוב יותר לזוגות", מסבירים בארגון רבני צהר ומציינים כי מדובר ב"לא פחות ממהפכה בהליך הרישום לנישואים במדינת ישראל". "יישום החוק ישים קץ לסבלם של גרים רבים שגוירו על ידי הרבנות הראשית ולא הוכרו כיהודים על ידי חלק מרבני הערים", הוסיפו.

חוק צהר, שקודם בכנסת על ידי חברי הכנסת פאינה קירשנבאום, דוד רותם (ישראל ביתנו) ואיתן כבל (העבודה), עורר מאז החל הליך החקיקה התנגדות עזה בקרב גורמים שהעדיפו לשמר את המצב הקיים ואת הבלעדיות של רשמי הנישואים על המתחתנים תושבי עירם. "במשך השנים נוצר מצב שחלק מרבני הערים מקשים על הזוגות בהליך הרישום, ולעיתים אף בניגוד לחוק", הוסיפו בארגון רבני צהר, "החוק החדש יאפשר לזוגות שנתקלים בהתנהלות לא תקינה של רשמי הנישואים לפתוח תיק בעיר אחרת". בצהר ציינו כי הצורך בחקיקת החוק הגיע מהשטח. "לא בכדי יותר מ-85 אלף ישראלים בחרו להתחתן דרך צהר ולא לעבור אצל רשמי הנישואים במקום מגוריהם".