חוק המקוואות עבר בקריאה שנייה ושלישית

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק בתמיכת 41 ח"כים ו-35 מתנגדים. נשים שגיורן לא מוכר ברבנות לא יוכלו לטבול

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 26/07/16 10:26 כ בתמוז התשעו

חוק המקוואות עבר בקריאה שנייה ושלישית
שמרית ביינהורן-קליין, צילום: שמרית ביינהורן-קליין

מליאת הכנסת אישרה אתמול את חוק המקוואות בקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק, שיזם ח"כ משה גפני, עברה בתמיכת 41 ח"כים ו-35 מתנגדים.

החוק מונע מנשים רפורמיות וקונסרבטיביות לטבול במקוואות הרגילים במועצות הדתיות, אך מותיר לנשים האורתודוכסיות לטבול כרצונן.

הצעת החוק תיכנס לתוקף בעוד תשעה חודשים, בזמן זה התחייבה הסוכנות היהודית להקים ארבעה מקוואות המיועדים לנשים קונסרבטיביות ורפורמיות.

"במדינת ישראל, מאז ומעולם, משמשים המקוואות לצורכי מסורת, הלכה ומנהג ולשם כך ניתן מימון ציבורי לבניית ותחזוק המקוואות. בעקבות עתירת גופים שמטרתם לקעקע את יסודות היהדות המקובלת במשך אלפי שנים. פסק בית המשפט העליון כי יש לאפשר לכתות שונות לעשות שימוש במקוואות טהרה לצורך טקסים שונים, שנערכים על ידם" נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

ח"כ עליזה לביא התנגדה להצעת החוק ואמרה אמש במליאת הכנסת כי החוק פוגע קשות ביהדות התפוצות, אשר מקבלת ממדינת ישראל את המסר הברור שהיא אינה מוכרת בתחומיה "מדינת ישראל לא סופרת אתכם. גם בכותל, גם בנישואים, גם בגיור, גם במקוואות - אין לכם מקום במדינת ישראל. זה חוק לא יהודי, לא חוקתי, לא דמוקרטי''.

"יש שירותי דת במדינה יהודית, שירותי דת מכספי המסים של כולנו, ובא החוק הקשה הזה ומבקש לצמצם את שירותי הדת, ומבקש לומר למי כן ולמי לא, אנחנו רואים כאן אפליה בחקיקה ראשית" אמרה ח"כ לביא.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן