חוק ההסדרים: פגיעה משמעותית בתחום הדתות

אחים? כנראה כבר לא. בחוק ההסדרים מתכוון לפיד לעצור המימון לבתי כנסת ולמקוואות בשנתיים ולקצץ בתקציב משרד השיכון. למעשה, מדובר בפגיעה ישירה בשותפים לשעבר – הבית היהודי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/10/14 17:03 ז בתשרי התשעה

חוק ההסדרים: פגיעה משמעותית בתחום הדתות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האח של בנט תוקע לו סכין בגב. חוק ההסדרים החדש התפרסם היום (ד') בערוץ 10 וחושף פגיעה חמורה במשרדים הנשלטים בידי הבית היהודי בידי 'האח' לשעבר, שר האוצר יאיר לפיד.

בין היתר, החליט לפיד כי למשך שנתיים תמימות המדינה תפסיק לממן בניית בתי כנסת ומקוואות, תקציב משרד השיכון יקוצץ ב-16 מיליון שקלים ומענקי "הקפאת הבנייה" להתנחלויות ביהודה ושומרון יופחתו. מדובר בפגיעה לא קטנה בכלל בציונות הדתית דווקא מכיוון מי שהיה לאחרונה שותף אוהד של הבית היהודי.

בנוסף, הוחלט על קיצוצים גם לציבור הכללי, אשר גם הציבור הדתי יושפעו מהם, הכוללים דחיה של התכנית להפעלת יום חינוך ארוך בבתי ספר, עליה של עשרות שקלים בחודש למימון צהרונים בבתי ספר, קבלת דמי אבטלה עד גיל 30 רק לאחר עבודה רצופה של שנתיים, שינויים במפת זיכויי המס ליישובים בפריפריה, כך שאלו ינועו בין חמישה לתשעה אחוזים, עליה משמעותית של האגרות להנפקת דרכונים בסכומים שינועו בין 50 ל-100 שקלים, השתתפות האוצר במיגון מבנים מפני רעידות אדמה תופחת בעשרות מיליונים ויועלה המס על העסקת ספורטאים זרים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן