חוק ההסדרה אושר ללא מתנגדים

אחרי הרבה רעש, ויכוחים והאשמות הדדיות, חוק ההסדרה אושר, לפני זמן קצר, פה אחד בועדת השרים לענייני חקיקה. זאת במקביל להתכתשות הדדית בין ליברמן לבנט במהלך ישיבת ראשי מפלגות הקואליציה

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/11/16 19:14 יב בחשון התשעז

חוק ההסדרה אושר ללא מתנגדים
לשכת השרה גילה גמליאל, צילום: לשכת השרה גילה גמליאל

לאחר דיונים סוערים לאורך כל היום, לבסוף אושר חוק ההסדרה בועדת השרים לחקיקה ויועבר למליאת הכנסת לקריאה טרומית.

ברקע להצבעה עמדו נסיונותיו של ראש הממשלה לדחות את הדיון עד להלטת בג"ץ בבקשת המדינה לדחיית פינוי עמונה. במהלך ישיבת ראשי הקואליציה תקף שר הביטחון, אביגדר ליברמן את השר בנט ואמר: "אתם מסכנים את כל ההתיישבות". שר החינוך מצידו לא נשאר חייב וענה לליברמן: "איפה היית חצי שנה". היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נכח בוועדת השרים לענייני חקיקה, שהתכנסה במקביל לפורום ראשי המפלגות, ואמר שמכיוון שהחוק בעייתי מבחינה בין לאומית,הוא לא יגן עליו בבג"צ במידה ותוגש נגדו עתירה.

שר החינוך, נפתלי בנט, הגיב להחלטה ואמר כי "מדינת ישראל החלה היום בהליך היסטורי של הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. אני מברך את ראש הממשלה ואת שרי מפלגתו שנשאו באחריות הנדרשת מממשלת ימין, והצביעו בעד הגשמת החזון הלאומי. בנחישות ובמשילות נמשיך לממש את היעדים שלשמם נבחרנו".

גורם בליכוד מסר ל'כיפה': "הליכוד היה בעד חוק ההסדרה והצביע בעד חוק ההסדרה. השאלה שעמדה על השולחן היא דחייה של 48 שעות מתוך רצון למצות את אפשרות הדחייה של בג"צ - לטובת המתיישבים בעמונה. כשנתקבלה ההערכה בישיבת ראשי הקואליציה שהסיכוי לקבלת החלטת בג"צ עד יום שלישי הוא קלוש, הוחלט לאפשר לשרי הליכוד לתמוך בחוק וכך הם עשו".

(צילום: הלל מאיר/TPS)

שרת המשפטים איילת שקד, אמרה: "הממשלה הזאת תסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, גם כשארגוני שמאל קיצוניים מנסים לבצע "לוחמה משפטית". הדרך להשפיע על מפת ההתיישבות ביהודה ושומרון היא בבחירות ולא בשיטה הפסולה בה אותם ארגונים נוהגים היום". שרת התרבות והספורט ח"כ מירי רגב שהצביעה בעד מסרה, "הצבעתי בעד. אנחנו צריכים להסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

יוזמת חוק ההסדרה ויו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, בירכה גם היא על העברת החוק לקריאה טרומית: "התקדמנו שלב נוסף בתהליך שיתקן עוול ויביא נורמליזציה למשפחות רבות המשרתות את המדינה, משלמות מיסים ובונות את ביתן כחוק. מוקדם לומר שניצחנו, שכן צפויות עוד מהמורות בדרך ליצירת שיוויון זכויות כלפי אותם תושבים. 50 שנה אחרי שחזרנו לשטחי ארץ ישראל כולה, עושה המדינה צעד נוסף להסדרת ההתיישבות".

(צילום: הלל מאיר)

יוזם חוק ההסדרה שעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ' בעקבות ההחלטה בועדת שרים לחקיקה: "אישור חוק ההסדרה בוועדת השרים לחקיקה כנגד כל הסיכויים מלמד אותנו בראש ובראשונה שכאשר מתעקשים על דבר צודק ונכון בסוף מצליחים. זהו מסר שטוב שהימין יפנים ויאמץ בהמשך במכלול סוגיות שעומדות על הפרק. חוק ההסדרה חשוב גם בגלל הסרת חרב ההריסה מעל הישוב עמונה ומעל אלפי בתים נוספים בהתיישבות אבל הוא חשוב בעיקר כי הוא מחזיר את הדיון על עתיד ההתיישבות אל המגרש הטבעי שבו הוא אמור להתנהל במדינה דמוקרטית- אצל נבחרי הציבור בכנסת והממשלה ומעביר מסר חד משמעי למי שנכשלים פעם אחר פעם במגרש הדמוקרטי ומנסים לייצר מסלולים עוקפי דמוקרטיה דרך בג"ץ והמערכת המשפטית. החוק חשוב גם כי הוא מבהיר שבישראל יש ממשלה נבחרת וכנסת ריבונית והם שיקבעו את עתידה של ההתיישבות ולא פקידים ויועצים משפטיים. אני מבקש להודות מאוד לשרים בנט שקד ואריאל על נחישות ועמידה על עקרונות שהוכיחו את עצמם הערב".

ביישוב עופרה ברכו גם כן על אישור החוק בוועדת השרים ואמרו: "היישוב עפרה מברך על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את חוק ההסדרה. רכבת החוק והצדק יצאה לדרך אולם טרם הגיעה ליעדה, משום כך פעילות מאהל המחאה מול הממשלה והכנסת תמשך וביתר שאת. לאור ההתפתחויות, היישוב עפרה מבקש מראש הממשלה, משרת המשפטים ומשר הביטחון לבקש מבגץ לדחות את מועד הריסת תשעת הבתים, עד למיצוי מהלך ההסדרה. אין כל צדק והגיון בגירוש משפחות מבית המצוי בתהליך הסדרה"

ממטה מאבק עמונה נמסר כי "תושבי עמונה מברכים ומחזקים את ראש הממשלה, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד ואת שרי הממשלה שגילו מנהיגות אמיצה והצביעו בעד חוק ההסדרה. הדרך עוד רבה לפנינו אך אנחנו בטוחים שבדרך הזו תגיע ממשלת ישראל להישג הנכסף של הסדרת עמונה, עפרה, נתיב האבות וההתיישבות כולה.ראש הממשלה, שר החינוך, שרת המשפטים וכל שרי הממשלה - חזקו ואימצו בדרך הציונית והצודקת בה אתם הולכים. אנו מצידנו מצפים מחברי הקואליציה להשלמת הליכי החקיקה בהקדם האפשרי כדי להשלים את הסדרת עמונה. אנו נמשיך לפעול ולהזכיר כי עברו הימים בהם מחריבים ישובים יהודים. שנית עמונה לא תיפול."

חברת הכנסת ציפי לבני תקפה את אישור החוק ואמרה כי "מול הנזק הגדול של חוק ההסדרה צריך להתייצב ראש ממשלה, להגיש ערר ולקבוע בעצמו מתי יתקיים הדיון בממשלה. אם נתניהו נותן לזה לעבור - האחריות הבלעדית היא עליו ושום קריצה לא תעזור. חוק ההסדרה הוא נזק לשלטון החוק בבית, נזק למדינת ישראל בחוץ ומעביר מסר שכל דאלים גבר מול ראש ממשלה חלש".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן