חוקת הבית היהודי לא תובא לאישור חברי המרכז בלי אישור הועדה המתמדת

הישג למתנגדי החוקה בבית הדין של המפלגה: המפלגה תחויב להעלות לאתר גם את החוקה החלופית אותה הציעו המתנגדים. בנוסף, החוקה לא תובא לאישור חברי המרכז בלי אישור הועדה המתמדת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/09/14 18:09 ז באלול התשעד

חוקת הבית היהודי לא תובא לאישור חברי המרכז בלי אישור הועדה המתמדת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הישגים למתנגדי החוקה בבית הדין של הבית היהודי. היום (ג') הגיעו מתנגדי החוקה לבית הדין של המפלגה לטעון את טיעוניהם כנגד חוקת הבית היהודי. על פי המתנגדים לחוקה, מדובר בחוקה אשר תשנה את צביון המפלגה ותהפוך אותו מ'דתית לאומית ללאומית דתית'.

בתום דיון קבע בית הדין של המפלגה כי הבית היהודי חייב יהיה להעלות גם את החוקה החלופית של המתנגדים לאתר של המפלגה. על פי החוקה החלופית הכוח ישאר בידי חברי מרכז הבית היהודי וכן הבחירות לחוקה יהיו חשאיות. על פי החלטת בית הדין, החוקה החלופית, תופיע באתר ותיחשף בפני חברי המרכז כשווה לצד החוקה החדשה של בנט.

בנוסף, קבע בית הדין כי בלי אישורה של הועדה המתמדת בהצבעה לא תובא החוקה לאישור חברי המרכז. הועדה המתמדת הינה הגוף הפנימי שמנהל את פעילות המרכז, כך שלמעשה בית הדין מאפשר לחברי המרכז להחליט האם החוקה ראויה והוגנת.

תגובת פורום החוקה הדמוקרטית: דבריו על בית לכל יהודי רק מחזקים את האמת על הכוונה שמאחורי החוקה החדשה: נטישת הציבור הדתי לאומי בשביל אתנן מנדטים וסילוק מהאיחוד הלאומי.