חוקי עבודה? הצחקתם את משרד המשפטים

ארבעה חודשים לאחר שמשרד המשפטים נדרש לפעול להשוות את תנאי העסקתם של עובדים ביו"ש לתנאי העסקת עובדים בישראל הקטנה, המשרד עדיין מתמהמה בהגשת פתרון. שר הכלכלה נפתלי בנט התרעם על ההתנהלות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/01/14 13:11 יא בשבט התשעד

חוקי עבודה? הצחקתם את משרד המשפטים
shutterstock, צילום: shutterstock

ארבעה חודשים עברו מאז סוף אוגוסט 2013, אז התבקשו משרד המשפטים להשוות את תנאי העבודה ביהודה ושומרון לתנאים אשר חלים על העובדים בתוך הקו הירוק. אז כזכור הגישה ח"כ אורית סטרוק הצעת חוק להשוות את תנאי העבודה ביו"ש ועל משרד המשפטים הוטל לבצע את הדרישה בתוך ארבעה חודשים.

הבוקר (א') התכנסה ישיבת הממשלה לדיון בנושא בעקבות דרישתו של שר הכלכלה נפתלי בנט, שמוביל את המהלך, לדעת מדוע משרד המשפטים עדיין מתמהמה במציאת פתרון, למרות התחייבויותיו, זאת לאחר תום ארבעת החודשים שתוקצבו לעניין.

במהלך הדיון טענו משרד המשפטים כי בכך שהממשלה קוראת להם להצגת סטטוס טיפול, היא גורמת לבזבוז זמן הטיפול. בתגובה נזף בהם השר בנט שאמר "בחיים לא שמעתי פקיד שאומר שהוא מבזבז זמן על עדכון הממשלה במצב הטיפול". לאור תגובת נציג המשרד התנצלה שרת המשפטים על תגובת נציגי משרדה.

בראשון לספטמבר 2013 הוחלט בישיבת הממשלה כי בעקבות הדיון בנושא העסקת נשים יוטל על משרד הביטחון, משרד המשפטים וגורמים נוספים להביא עדכון לממשלה אודות סגירת הפערים בתחום דיני העבודה בין העובדים באזור יהודה ושומרון לבין העובדים בשאר מדינת ישראל בדרך של תחיקת ביטחון. בעוד משרד הביטחון ואלוף פיקוד מרכז ניצן אלון עמדו בהתחייבותם, משרד המשפטים המשיך להתמהמה בנושא ולא הגיש פתרון עד היום. בסוף ישיבת הממשלה שהתקיימה היום אמר ראש הממשלה כי אם עד אוגוסט 2014, התאריך האחרון לפתרון המצב על ידי משרד הביטחון, הוא ידאג לעשות את הדברים בדרכים אחרות.