חולל בית הכנסת העתיק ביריחו

קבוצה של מתפללים נחרדה לגלות כי שער בית הכנסת והפסיפס העתיק הממוקם בו – הושחתו. במקום רוססו צלבי קרס. ח"כ בן ארי: להתייחס לאירוע בחומרה, כאילו חולל מסגד

חדשות כיפה אורי פולק 25/05/12 11:41 ד בסיון התשעב

חולל בית הכנסת העתיק ביריחו
גרעין יריחו, צילום: גרעין יריחו

קבוצת של מתפללים יהודים שהגיעה הבוקר (ו') לתפילה בבית הכנסת העתיק בנערן שביריחו, נחרדה לגלות במקום צלבי קרס וכתובות בעד מדינה פלסטינית. המתפללים גילו כי שער בית הכנסת הושחת, כמו גם הפסיפס העתיק הממוקם בו.

ד"ר יואל אליצור, שנכח בביקור, מספר כי הוא הזדעזע לראות את ההרס. "מסתבר שגם ערכים כללים של כבוד לעתיקות לא מדברים אל הפראים הללו. צריך למצוא בהקדם את הדרך להשיב את הבית כנסת לידיים יהודיות", אמר. אנשי "גרעין יריחו" ציינו כי "הפסיפס ההיסטורי שחולל הוא עדות חשובה להיסטוריית עמנו. עם שלא שומר על עברו אין לו עתיד. אם צה"ל לא מסוגל, נפעל להגן בגופנו על בית הכנסת".

ח"כ מיכאל בן ארי קרא לשב"כ ולמשטרת ישראל "להתייחס לפגיעה בבית הכנסת כאילו זה מסגד, אחרת השלטון הוא זה שייתן דרור לפעולות תג מחיר". ח"כ אורי אריאל הוסיף כי "השחתת בית הכנסת ביריחו מוכיחה כי היחידים שיכולים, רוצים ומסוגלים לשמור על קדשי ישראל אלו כוחות הביטחון שלנו. שוחחתי עם מנהל רשות העתיקות, שוקה דורפמן וביקשתי ממנו שיפעל מיידית לתיקון הנזקים. אני קורא לראש הממשלה להורות על החזרת השליטה הישראלית בבית הכנסת".