חברת הכנסת אורית סטרוק בירכה על הסתלקותו של אריאל שרון וחזרה בה

חברת הבית היהודי פרסמה הודעת הספד על פטירתו של אריאל שרון בו כתבה כי היא מודה לקב"ה על שנלקח בטרם המיט אסון גם על תושבי יו"ש ולאחר מספר שעות התנצלה: "דברי לא הובנו כהלכה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/01/14 11:07 יא בשבט התשעד

חברת הכנסת אורית סטרוק בירכה על הסתלקותו של אריאל שרון וחזרה בה
יחצ, צילום: יחצ

בעוד רוב חברי הכנסת של מפלגת הבית היהודי בחרו שלא להתייחס לנושא ההתנתקות בהספדם על ראש הממשלה אריאל שרון שנפטר אתמול (ש') ופרסמו הודעות מתחמקות, בחרה חברת הכנסת אורית סטרוק להודות לקב"ה על פטירתו של שרון. "אני מודה גם לקדוש ברוך הוא, על כך ששרון נלקח מחיינו הציבוריים בטרם הספיק להמיט על תושבי יהודה ושומרון, ועל תושבי 'עוטף יו"ש' את האסון שהמיט על מתיישבי גוש קטיף ועוטף עזה", כתבה סטרוק והוסיפה:

"שרון היה מגדולי הבונים של ארץ ישראל - וגדול מחריביה. מי שידע לנצח את הטרור, ומי שהפך את כל דרום הארץ למוכה טרור". לדבריה, "נחישותו העצומה ויכולתו להחליט - ולבצע, אפשרו לו להגיע להישגים מרשימים, וגם למהלכים אסוניים".

בשעות לאחר פרסום הודעתה ספגה סטרוק ביקורת נוקבת על דבריה ועל כך שלמעשה בירכה על לכתו, ובעקבות ביקורות אלו פרסמה חברת הכנסת הודעת הבהרה בו כתבה "לצערי דבריי הובנו באופן לא נכון וברצוני להבהיר כי לא התפללתי למותו של שרון, לא ביקשתי שייחלה, לא קיוויתי שכך תיפסק כהונתו כראש ממשלה ואין בי שמחה על הדרך שבה סיים את חייו. אינני מנהלת את פנקס החשבונות של הקדוש ברוך הוא, אבל במבחן המציאות, העובדה שלא יכול היה להמשיך בתכניות ההרס והגירוש שלו - הצילה את מדינת ישראל מהידרדרות נוראה".