חברי קונגרס ופרלמנט מאירופה ואמריקה: "יהודה ושומרון הם חלק ממדינת ישראל"

25 חברי קונגרס ופרלמנט מרחבי העולם הגיעו לסיור עם מועצת יש"ע, על מנת לחזק את ההתיישבות כנגד החרם האירופי. דני דיין: "תסבירו לממשלות שלכם - אין אפשרות להזיז אותנו מכאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/13 10:50 כ בתשרי התשעד

משלחת של 25 חברי קונגרס ופרלמנט מרחבי העולם הגיעו אתמול (ב‘) לסיור עם מועצת יש"ע על מנת לחזק את ההתיישבות כנגד החרם האירופי, כחלק מכנס תמיכה בישראל שיזם ארגון Israel Allies Caucus Foundation (שדולת אוהבי ישראל) והעומד בראשה השר לשעבר בני אלון.

בין המשתתפים: חברי קונגרס ופרלמנט מארה"ב, האיחוד האירופי, קנדה, ברזיל הולנד, איטליה, ספרד, פורטוגל, מקדוניה, פולין, דרום אפריקה, גואטמלה, ארגנטינה, צ'ילה, בוליביה ואורגוואי, המשמשים גם ראשי שדולות למען ישראל בעולם. הם מייצגים מאות חברי קונגרס ופרלמנט מכל העולם כחלק משדולת אוהבי ישראל, המאגדת פעילות בינלאומית בנושאים הנוגעים לישראל.

המשלחת ביקרה ביקב פסגות ובמרכז המבקרים נחלת בנימין ושמעה סקירה ממנכ"ל היקב יעקב ברג על הייחודיות של אזור ההר והתאמתו לגידול גפנים ליין שזוכה בפרסים רבים ונמכר בכל העולם למרות ניסיונות החרם.

בארוחת הבוקר נפגשו חברי המשלחת עם ראשי ההתיישבות בהם דני דיין ראש מערך יחסי החוץ של מועצת יש"ע, הרצל בן ארי ראש מועצה מקומית קרני שומרון, חננאל דורני ראש מועצה מקומית קדומים, משה רוזנבאום ראש מועצה מקומית בית אל, יגאל כהן אורגד נגיד אוניברסיטת אריאל, אבי צימרמן מקרן אריאל, יגאל דילמוני אלי פיאפש ממועצת יש"ע ועוד.

לאחר מכן יצאו לסיור באוטובוס בבנימין ושומרון וסיימו בתצפית אסטרטגית מפדואל על תל אביב ונמל תעופה בן גוריון, שם נפגשו עם ח"כ מוטי יוגב שבעבר שימש כמח"ט האזור. את הסיור הדריכה מירי מעוז עובדיה רכזת סיורי הסברה במועצת יש"ע.

"אנחנו עם ישראל חזרנו לארצנו, לארץ שהובטחה לנו“, אמר דיין למבקרים, ”אנו נטועים עמוק בהיסטוריה של האזור וגם מהווים נכס אסטרטגי ביטחוני לשמירה על מדינת ישראל. טוב שבאתם לראות בעצמכם שיש כאן עוד מקום למליוני ישראלים. אני מבקש מכם שתחזרו לארצות שלכם ותשפיעו על הממשלות שלכם שזו הארץ של עם ישראל ואין שום אפשרות להזיז אותנו מכאן".

בני אלון ציין כי ”רוב הגופיים הרשמיים שמביאים חברי קונגרס ופרלמנט נמנעים מלהביא אותם ליהודה ושומרון, וכך מונעים מהם את הכרת העובדות וידיעת האינפורמציה הנחוצה כדי להבין את עמדת ממשלת ישראל. אני שמח שארגנו את הסיור כחלק מהכנס תמיכה בישראל ונמשיך לשלב את יהודה ושומרון בסיורים שלנו".

סיכם את המפגש חבר הקונגרס האמריקאי דאג למברון שמשמש גם כחבר הוועדה לשירותים המזויינים בארה"ב, יו"ר שדולת ידידי ישראל בקונגרס ויו"ר השדולה הרפובליקאית למען ישראל: "אני שמח שבאתי לכאן, חשוב להיות כאן ולראות בעיניים את המקום. ביקרתי בישראל כבר 6 פעמים אך זו הפעם הראשונה ביהודה ושומרון, וכעת אני מבין עד כמה האזור הזה חשוב וחיוני לישראל, וחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל".