חברי מועצת העיר י-ם: חובה על הדתיים לתמוך בפתיחת מתחם הקולנוע בשבת

חנן רובין והרב אהרון ליבוביץ, חברי מועצת העיר ירושלים שלחו מכתב לחברי הכנסת בו הבהירו שחובה על הדתיים לתמוך בפתיחת מתחם הקולנוע בשבת על מנת לאפשר המשך דו קיום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/08/15 10:10 כז באב התשעה

חברי מועצת העיר י-ם: חובה על הדתיים לתמוך בפתיחת מתחם הקולנוע בשבת
אילוסטרציה. Hadas Parush , פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. Hadas Parush , פלאש 90

חברי מועצת העיר ירושלים הדתיים, חנן רובין והרב אהרון ליבוביץ, יוצאים נגד קריאתו של יו"ר הבית היהודי בעיר דב קלמנוביץ, ומבהירים כי חובה על הדתיים לתמוך בפתיחת מתחם הקולנוע בשבת.

"מי שחשובה לו מדינה יהודית ומי שרוצה לשמור על ירושלים כמקום שאכפת לעם ישראל ממנו חייב להבין שירושלים חייבת להיות מקום שכל יהודי מרגיש בו בבית", אמר הבוקר חנן רובין ל'כיפה'.

"לשם כך חשוב מאוד שיהיו בה מקומות שמאפשרים בילוי גם בשבת. אם ירושלים תהיה בבעלותו של הציבור הדתי, אז אותו ציבור דתי יהיה חתום על כך שהציבור החילוני בישראל יוותר על העיר. אני קורא לנציגי הציבור השונים לשים את המטרה ששמה ירושלים מעל לכל האינטרסים המגזריים ולאפשר לכלל האוכלוסיות לחיות בה לפי תפיסת עולמם", הוא הוסיף.

במכתב שנשלח לחברי הכנסת באשר לפתיחת מתחם הקולנוע יס פלנט בירושלים ושמירת הסטטוס קוו, כותבים רובין, הרב ליבוביץ ומאיר תורג'מן, כי "בימים אלה היינו מצפים מנבחרי הציבור לפעול לקירוב לבבות במקום לליבוי היצרים בין המגזרים השונים החיים בעיר תחת הסטטוס קוו, עליו חתומים רוב מוחלט של חברי מועצת העיר בקואליציה רחבה".

הם מתייחסים למכתב שנשלח לח"כים תחת הכותרת 'הפרה חמורה של הסטטוס קוו בירושלים', ומבהירים כי "מדובר במכתב מגמתי שמטרתו להטעות את הציבור, כאילו יש בכוונתו של מישהו להפר את הסטטוס קוו החשוב לכולנו בירושלים ושמתקיים מזה שנים רבות או לשנות כביכול את מדיניותה של עיריית ירושלים".

"על פי הסטטוס קווה הנשמר במשך שנים בירושלים - אין בשבת מסחר ואילו מקומות בילוי, מסעדות ובתי קולנוע פתוחים בשבת", מוסיפים חברי מועצת העיר וכותבים. "מזה שנים רבות כולל בתקופתו של ראש העיר אורי לופוליאנסקי, פועלים בתי קולנוע רבים בשבת בעיר, בהם : רב חן, סמדר והסינמטק. בימים אלה נסגר קולנוע רב חן ובעליו מעתיקים את פעילותו למתחם היס פלנט בסמוך לשכונת אבו טור".

"כידוע לכל, מדובר במתחם פרטי לחלוטין הנבנה על שטח פרטי לחלוטין ועל כן אין שום מניעה, לא מבחינת החוק, לא מבחינת הסטטוס קוו ולא משום בחינה אחרת שיפתח בשבת", כותבים חברי המועצה. "צר לנו על הניצול הציני שבוחרים לעשות כמה מחברי המועצה, על ידי אמירות שאינן אמת, שנועדו להטעות את הציבור כאילו חל שינוי בסטטוס קוו הנהוג בעיר מזה שנים".

אתמול יצא דב קלמנוביץ, יו"ר הבית היהודי בירושלים והמשנה לראש העיר, נגד הכוונה לפתוח מתחם "יס פלנט", בירושלים, וקרא לציונות הדתית להתאחד נגד פתיחת המתחם.

"השבת הינה ערך דתי וחברתי. שמירה על הסטוטוס קוו מספקת מחויבות לשקט בירושלים", אמר קלמנוביץ בתגובה לפרסומים כי מתחם 'יס-פלנט' יפתח בשבת והוסיף "הגיע הזמן שהציונות הדתית תגיד את דברה ותילחם על השבת כפי שהיא נלחמת על ארץ ישראל. נאבק על השבת כמו שאנחנו נאבקים על הבתים בבית אל".

קלמנוביץ הוסיף ואמר "יצרתי קשר עם מנהיגי הבית היהודי ברמה הארצית על מנת שהנציגות המקומית והארצית יעבדו יחד".

הציונות הדתית נמצאת בקונפליקט בכל הקשור לשמירת השבת בירושלים, ובכל פעם שישנה על השולחן כוונה לפתוח מתחם כזה או אחר מתגלה כי חלקים בציונות הדתית תומכים בפתיחה, ומנגד חלקים אחרים מתנגדים לה.

כך, במהלך הדיונים על פתיחת מתחם "סינמה סיטי" בכניסה לעיר לפני מספר שנים נחצתה הציונות הדתית בירושלים לשניים, כשחצי מצדדים בפתיחה בשבת של המתחם