חברי כנסת נגד זועבי: בוגדת, לנציגת חמאס אין מקום בכנסת ישראל

אבי וורצמן ועליזה לביא יוצאים בחריפות נגד התבטאויותיה של חנין זועבי ומאשימים אותה בבגידה וסיוע לאויב. וורצמן: "חנין זועבי בוגדת. מקומה מאחורי סורג ובריח ובוודאי שלא בכנסת ישראל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/07/14 08:27 כב בתמוז התשעד

חברי כנסת נגד זועבי: בוגדת, לנציגת חמאס אין מקום בכנסת ישראל
ויקיפדיה, ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה, ללא זכויות

זעם בכנסת בעקבות המשך התבטאויותיה של חברת הכנסת חנין זועבי בעד החמאס ונגד ישראל. אתמול (ש') נאזקה זועבי במהלך הפגנה בחיפה נגד הרחבת מבצע צוק איתן. בראיון לאל ג'זירה לאחר מכן התייחסה זועבי למבצע וקבעה כי "בישראל רוצים מערכה קצרה, העורף לא יכול לסבול עימות ממושך ההפתעות הן לא רק במישור הצבאי מבחינת כמות הרקטות והטווחים ומכך שההתנגדות לא נכנעת. ההפתעה היא (מבחינת הציבור הישראלי) שהטילים הגיעו לתל אביב".

"ישראל מנסה לשכנע את עצמה בהנחות עבודה מוזרות. היא חושבת שהיא הצליחה באמצעות תוכנית ההתנתקות לנטרל את עזה מהעם הפלסטיני. יש מחד מחסור בבנק יעדים צבאיים וישראל נאלצה להיכנס לפעולה קרקעית שהיא חוששת ממנה. היא חוששת מהרחבת הפעולה", הוסיפה זועבי.

בתגובה, דובר חמאס בחו"ל חוסאם בדראן שיבח את דבריה של זועבי. "חנין זועבי היא אישה פלסטינית המלאה בפטריוטיות. מגיע לה כבוד והערכה מכל בני עמנו. נייחל שחלק מהפוליטיקאים הרשמיים ייקחו ממנה דוגמה ויפעלו לפי עמדותיה הראויות לציון".

צפו: חנין זועבי מתפרעת ונאזקת

[embed]

]

בכנסת זועמים בעקבות דבריה של חברת הכנסת וקוראים להדחתה מהכנסת. "בשעות הקרובות אגיש בקשה ליועץ המשפטי לממשלה להסיר את חסינותה של חה"כ חנין זועבי ולהעמידה לדין באשמת בגידה וסיוע לאויב", אמר סגן שר החינוך אבי וורצמן אתמול. "יש הבדל עצום בין חופש ביטוי לבין מצב בו חברת כנסת מתבטאת בכל העולם כנגד מדינתה, מצדדת בדעת האויב, ונותנת עצות לאויב כיצד להפיל ולנצח את העורף הישראלי. צריך להגיד את הדברים בצורה ברורה- חנין זועבי בוגדת. מקומה מאחרי סורג ובריח ובוודאי שלא בכנסת ישראל".

גם חברת הכנסת עליזה לביא זעמה על הדברים. "לנציגת חמאס אין מקום בכנסת ישראל", קבעה. "ח"כ חנין זועבי מבטאת קו עקבי של תמיכה באויב. התנהגותה מעלה חשש מהותי כי היא חצתה את הקו האדום הבוהק שאחריו כבר אי-אפשר להיות חבר בכנסת ישראל".

"כמו רבים משונאי ישראל שקדמו לה, חברת הכנסת זועבי, מבלבלת בין האופן המוסרי והאתי המאפיין את צה"ל במלחמתו לבין חולשה, ועל בסיס אבחנות כושלות אלה היא ממשיכה במצח נחושה לייעץ לחמאס, ארגון הטרור בו נלחם צה"ל כעת, ומאבד מטובי בניו במאבק נגדו ולמען תושבי מדינת ישראל", הוסיפה לביא. "גם חנין זועבי יודעת ותגלה שוב, שהעורף הישראלי איתן וסבלני, והוא מעניק ויעניק לצה"ל את כל הזמן והמרחב הנדרשים לו להשלמת משימתו".