חברי הכנסת הדתיים התנגדו להוזלת אגרות הנישואין

שירותי דת לטובת האזרח הקטן? מלבד עליזה לביא, כל חברי הכנסת הדתיים הצביעו נגד הוזלת אגרות הנישואין. "המועצות הדתיות חיות ומתקיימות מהכסף הזה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 09/03/16 14:40 כט באדר א'

ההצעת החוק של חבר הכנסת יואל רזבוזוב ביקשה להוזיל את אגרות הנישואים ולהקל על הזוגות הטריים, אך זכתה להתנגדות הקואליציה ונדחתה כבר בקריאה הטרומית. ההצעה ביקשה להפחית את סכום האגרות שגובות המועצות הדתיות עבור רישום נישואין וסידורם לסכום של 270 שקלים חדשים. כל חברי הכנסת הדתיים, למעט עליזה לביא, הצביעו נגד הצעת החוק.

גורמים פוליטיים בבית היהודי אומרים לכיפה כי לחברי המפלגה לא היתה ברירה, והחוק נפל בשל התנגדות סיעת ש"ס, ועל כן הם מחוייבים להצביע במשמעת קואליציונית כנגד החוק. גם חברת הכנסת הסרוגה רחל עזריה הצביעה נגד ההצעה.

בהצעה נכתב: "על הרבנות, להקל ולעודד זוגות להירשם לנישואין ובהשתת הנטל הגבוה על בני הזוג היא למעשה מקשה עליהם" נכתב בדברי ההסבר לחוק. "המדינה מחייבת את בני הזוג לפנות לרבנות בבואם למסד את קשרם ללא מתן אלטרנטיבה לפנות לרישום ברשות ציבורית אחרת, אשר לה סמכויות דומות, ומן הראוי להשוות בין הסכומים הנגבים באגרות ציבוריות דומות ובין סכום אגרה בטווח המקובל."

שר הדתות דוד אזולאי אמר בתגובה כי בימים אלה מוטמע במועצות הדתיות פרויקט שיקל על הרישום לנישואין. עוד הוסיף כי תשלום האגרה הוא חד פעמי ולא אמור להוות מעמסה כלכלית לאזרח "גם אני הייתי רוצה שזה יהיה בחינם אבל מה לעשות שכשמחשבים את התקציב לוקחים בחשבון את ההכנסה הזו. המועצות הדתיות חיות ומתקיימות מהכסף הזה. אם תמצא חלופה תקציבית לכסות על העלויות הנדרשות אני אתמוך בהצעה".

34 חברי כנסת מהאופוזיציה תמכו בהצעה, ובקואליציה התנגדו 42.

(הצבעת חברי הכנסת)