זעם על הסרטון של ועד מתיישבי השומרון

בסרטון חדש של ועד המתיישבים נראים שלל אמצעים אנטישמיים שהובילו לרצח של מיליונים בסופו של דבר כחלק ממחאה נגד האירופאים. בימין ובשמאל זועמים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/02/15 11:04 כו בשבט התשעה

זעם על הסרטון של ועד מתיישבי השומרון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

זעם בימין ובשמאל בעקבות הסרטון החדש של ועד מתיישבי השומרון בו נראים שלל אמצעים אנטישמיים בהם תיארו את היהודים ערב השואה, ושהובילו לאחר מכן לרצח של מיליונים.

באוניברסיטאות ובמכוני המחקר לומדים עד היום את דרכי התעמולה הגרמניים בהם הם השתמשו החל מ-1933 ועד מלחמת העולם השניה והשואה, בהם בין היתר הסרט היהודי הנצחי בו הוצג היהודי כתחמן וכסכסכן, וכן בקריקטורות בהם נראו היהודים כבעלי אף ארוך וכאנשים המעוניינים רק בכסף של הגרמנים.

נראה כי גם בועד מתיישבי השומרון ראו את הסרטים הללו, והחליטו בצעד מעורר מחלוקת להשתמש בחלק מהתבניות הללו בסרטון חדש שעורר סערה ועורר עליהם זעם לא קטן.

תחת הכותרת "היהודי הנצחי", נראה עורכו כביכול של ה"דר שטרימר" עיתון פרו נאצי שפעל טרם השואה ושהוביל מהלכים אנטישמים נגד היהודים, כשהוא משתמש ביהודי לבוש שחורים ובעל אף ארוך, כשהכוונה כפי הנראה למייצג ארגון שמאל, להרוס את ההתיישבות ביהודה ושומרון. בין היתר נראה היהודי כשהוא מקבל כסף מהאירופאי ובתמורה משתף פעולה עם האירופאים. בסוף הסרטון נראה היהודי כשהוא תולה את עצמו, כשרקע לפני נראה אותו עורך כביכול קורא עיתון עליו צילום של הכניסה לאוושויץ.

בעוד ברור כי הסרטון נועד לזעזע את הצופים, נראה כי על פי חלק לא מבוטל מהם הסרטון עבר את הגבול. “יש את הרגע הזה שגבלס תובע אותך על הפרה של זכויות יוצרים", כתב גולש בדף הפייסבוק של ועד מתיישבי שומרון במחאה על הסרטון ואחר הוסיף "הסרטון הכי אנטישמי שנוצר אי פעם. כל הכבוד לכם. מי המממן? משרד הרייך?”.

"אני מתבייש", הגיב על הדברים יועז הנדל. גדלתי בשומרון, משפחתי עדיין גרה שם. אני כל כך מתבייש בסרטון החדש של ועד מתישבי שומרון. השמאל כיהודי עם אף גדול. בוגד שמובל בסוף לתלייה. כל הסטראוטיפים האנטישמיים במתכוון. אני בניגוד לועד מתיישבי שומרון עוסק במאבק נגד ארגוני הדה לגיטימציה. אני משקיע בזה זמן וכסף. אם זה אמור לעזור במאבק נגד ארגוני שמאל רדיקלי - אז לא. כך הופכים מאבק חשוב לשיח הזוי. זו לא הפעם הראשונה שבה ועד מתיישבי שומרון פוגע בתדמית של תושבי השומרון, הימין ומדינת ישראל. למועצה אזורית שומרון לא הספיקו החשדות בשחיתות? הגיע הזמן לשים לארגון הזה סוף".

חבר הכנסת לשעבר מטעם האיחוד הלאומי, הפרופסור אריה אלדד, התייחס בגלי צה"ל לסרטון ואמר "האמירה שהאנטישמיות האירופית קונה משת"פים באמצעות ארגוני השמאל היא בדיוק ההבדל בין דיבור לצעקה - גם אם בני קצובר צודק, וחלק מהגדול מהכסף האירופי שנכנס הנה נכנס מטעמים אנטישמים".

יושב ראש ועד מתיישבי השומרון בני קצובר התייחס לסרטון אותו הפיצו המתיישבים ואמר כי הוא מתון יותר מגרסאות מוקדמות יותר. "צנזרתי כמה דברים בסרטון, אך שילבנו בו במכוון מרכיבים חריפים. היו בו דימויים עוד יותר חריפים מפני שהתמונה של ארגוני שמאל שמחזרים על פתחיהם של גדולי האנטישמים היא מקוממת - אבל אנחנו יודעים שלאוזן ישראלית קשה לסבול מנות יתר, אז עידנו את העניין", אמר בגלי צה"ל. "המחבר שחיבר לנו את הסרטון הציע לדמות את זה לכמה מרכיבים שהיו תקפים בימי המשטר הנאצי, אבל בחרנו ללכת על הקטע האנטישמי, ולא על הקטע הנאצי".