זעזועים במפלגת יחד: רבנים דורשים להחזיר תמיכת הרב טאו במפלגה

המשבר במפלגת "יחד" מתרחב. לאחר האיומים בפרישה מצד יוני שטבון, רבני חסידות חב"ד דורשים להחזיר את תמיכת הרב טאו במפלגה. בתוך כך: דיווחים אודות ניסיון לשריין את הרב הלל הורוביץ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/01/15 15:07 ט בשבט התשעה

זעזועים במפלגת יחד: רבנים דורשים להחזיר תמיכת הרב טאו במפלגה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הזעזועים במפלגת יחד לא מפסיקים לרגע. לאחר שיוני שטבון שיגר איומים משמעותיים בדבר פרישה מהמפלגה, כעת רבני חסידות חב"ד דורשים להחזיר את תמיכת הרב טאו במפלגה, גם במחיר פיצוץ השיחות עם עוצמה יהודית.

הרב טאו הודיע מוקדם יותר הבוקר כי בכוונתו להסיר את תמיכתו השקטה במפלגה, זאת בעקבות סכסוך אודות העליה להר הבית עם עוצמה יהודית. כעת מבקשים רבני חב"ד להחזיר את התמיכה של הרב טאו, גם במחיר של ריצה ללא עוצמה יהודית, זאת מכיוון שאיבוד תמיכתו של הרב טאו עלול לגרום לאיבוד קולות משמעותי מהכיוון הציוני דתי. לטענת גורמים בחב"ד אם הרב טאו לא יחזור לתמוך ב'יחד' הם לא יתמכו במפלגה גם הם.

בדקות אלו דנים אלי ישי ויוני שטבון בניסיון לפתור את המשבר בין השניים, אך ייתכן מאוד כי רגע לפני הגשת הרשימה המשותפת, יודיע שטבון על פרישה מהמפלגה, דבר שיפגע באופן משמעותי ביותר במפלגת יחד.

בתוך כך, בשעות האחרונות נשמעים דיווחים מכיוון גורמים בתוך מפלגת יחד על ניסיון לשריין את הרב הלל הורוביץ, איש תקומה, בתוך המפלגה, ייתכן שאף במקום השני אם יוני שטבון יפרוש ממנה. דיווחים כאלו אינם מאומתים, אך במפלגה אישרו כי התקיימו שיחות עם הרב הורוביץ.