זמביש מאשים: האלימות נגדי לא צמחה מכלום, אסור לשתוק יותר

זאב (זמביש) חבר תוקף את הפלגים הקיצונים בהתיישבות, אשר, לדבריו, הביאו את פעילי הימין הקיצוני להשחית את רכבו בשבוע שעבר. "הפנצ´רים בגלגלים לא יעצרו אותנו במעלה ההר", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/06/12 09:37 ה בתמוז התשעב

זמביש מאשים: האלימות נגדי לא צמחה מכלום, אסור לשתוק יותר
באדיבות ערוץ 7, צילום: באדיבות ערוץ 7

זאב (זמביש) חבר, מזכ"ל תנועת ההתיישבות "אמנה" ומי שנמנע בדרך כלל מהתבטאויות קיצוניות ופומביות, נשא אמש (א') דברים בכנס חירום שיזמה התנועה לאור פגיעת פעילי הימין הקיצוני ברכבו הפרטי של זמביש. בכנס השתתפו רבנים, ראשי מועצות, חברי הנהלת מועצת יש"ע וחברי מזכירות אמנה.

"האנשים באמנה יודעים שאני לא כ"כ חפצתי בערב הזה, לא כ"כ מתאים לי, אבל הבנתי את הצורך והרצון של האנשים שמרגישים אחרי תקופה ארוכה של דיבורים כנגד צורת העבודה שאנחנו פועלים בה, שאם אנחנו נמשיך לשתוק, הדברים במידה מסוימת עלולים לפגוע גם ביכולת שלנו לפעול בדרך הפעולה הנכונה הזאת ולכן נעתרתי לעניין", הסביר זמביש בפתח דבריו.

הוא ציין כי "במשך שנים נהגתי בנסיעות הרבות בכבישי ארצנו לאסוף בדרך את כל הנערים שמסתובבים בכל מקום. בשנה האחרונה אני רואה את הזעם בעיניים, שלא לומר את השנאה. אחרי כל התסכולים, אני רואה מצב מאוד לא פשוט עד כדי כך שלעתים אני גם חושב אולי לדלג - חבל לעבור את הסיטואציה הלא נעימה הזו".

"זה לא צמח בחלל ריק", הוסיף זמביש, "זה מוזן, לצערי הרב, מדברים שנשמעים בציבוריות שלנו מזה תקופה ארוכה. אנחנו לא אוהבים לייצר מחלוקות ולא אוהבים להשתתף במחלוקות, אבל אחרי שתיקה ארוכה מדי, אי אפשר לשתוק יותר. צריך לטהר את האווירה בדרכים נכונות ולעמוד על הדברים ביסודם, כי כך קיבלנו ונטלנו על עצמנו - אנחנו בונים את ארץ ישראל יחד עם עם ישראל והנציגות של עם ישראל היא מדינת ישראל ואתה אנחנו בונים, יחד ולא כנגד. בדרך הזו אנו נמשיך ככל יכולתנו, במאמץ, במסירות, גם במחשבה, לפעמים גם בעורמה, אבל באותה הדרך נמשיך לעלות והפנצ'רים בגלגלים לא יעצרו אותנו במעלה ההר".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר לבאי הכינוס כי "האלימות הפכה למטבע עובר לסוחר במחננו. זה מתבטא בעשרות צורות ואנחנו שותקים. כולנו פעלנו למען מגרון ולמען שכונת האולפנה, אך עם יד על הלב - כמה מהנוכחים עשו משהו כדי שתיפסק התופעה האיומה והמבישה של רעולי פנים יהודים עם רוגטקה ואבן ביד? ידינו אינן נקיות. ידינו שותפות לחיתוך הצמיגים".