זינוק בתמיכה בחוקת הבית היהודי:81% בעד החוקה החדשה

81% מבעלי הדעה בקרב מצביעי הבית היהודי תומכים בחוקה החדשה, כך עולה מסקר פאנלס פוליטיקס. הבית היהודי: "התמיכה המתחזקת משקפת את הרצון למפלגה גדולה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/09/14 15:03 י באלול התשעד

זינוק בתמיכה בחוקת הבית היהודי:81% בעד החוקה החדשה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

81% מבעלי הדעה בקרב מצביעי הבית היהודי תומכים בחוקה החדשה ורק 19% מתנגדים - כך עולה מסקר פאנלס פוליטיקס שפורסם היום בגלי ישראל. הסקר משקף את עמדת רוב חברי הכנסת של מפלגת הבית היהודי ומהווה עליה לעומת סקר קודם שהראה 71% אחוזי תמיכה מקרב המתפקדים, לפי סקר של מינה צמח, כפי שנחשף ב"כיפה".

מנחם לזר, מנכ"ל חברת הסקרים, ניתח את תוצאות הסקר: "אם כבר עוסקים בחוקה ומתעניינים בה, הרוב הגדול תומך בנפתלי בנט. בבית היהודי הסקרים שלהם נשארים גבוהים כפי שהיו בצוק איתן, גם אחרי צוק איתן, 18 מנדטים, לא 19 כמו שהיה שבוע שעבר, אבל עדיין יש התחזקות של המפלגה, וגם התחזקות של נפתלי בנט, בשאר המדדים שאנחנו בודקים", אמר לזר. "שאלנו השבוע מי בציבור הישראלי מייצג את הימין, ונפתלי בנט גובר על בנימין נתניהו. זה מראה על כוחו הפוליטי בציבור הישראלי. אביגדור ליברמן השלישי ברשימה. נפתלי בנט בעיני הציבור הישראלי הוא המייצג האמיתי של הימין הישראלי".

הפרשנית הפוליטית של מקור ראשון, סופיה רן מוריה, ניתחה את הסקר ואמרה: "מה שקובע את דמותה של המפלגה אלה לא המצביעים, אלא המתפקדים. תסתכל בליכוד. מצביעי הליכוד הם שמאלה ממתפקדי הליכוד, אבל מי קובע את הרשימה? השאלה המעניינת זה לא איזה גוף ממנה את המנכ"ל או כמה אחוזים במזכירות יש לאחד או לשני. השאלה המעניינת היא מי קובע את הרשימה, מי הוא הגוף הבוחר והאם יש מפקד ומי הם המתפקדים. בינתיים 50,000 המתפקדים רובם ככולם הם מהבית, דתיים לאומיים".

בבית היהודי הגיבו על הסקר ואמרו: "הציבור שותף לתחושה שההתחזקות של הבית היהודי תשמור על ערכי הציונות הדתית ועל ארץ ישראל, ולכן צפויה תמיכה מוחלטת בחוקה שהולכת ומתחזקת"

בשולי הדברים, בבית היהודי גם הגיבו בביטול על סמסים שיצאו לחברי מפלגה והודיעו על "חבירה לליכוד", ואמרו כי "ההודעות שהפיצו אנשים שונים לגבי חבירה לליכוד שקריות, מי שרוצה להצטרף לדרכה של הבית היהודי ולהצלחתה מוזמן, ומי שלא - שישמור על שיח הגון ומכובד"