זה לא צדק

לאחר מותו של רס"ן אלירז פרץ גוברים הלחצים במערכת הביטחון שלא להרוס את ביתו של פרץ בגבעת היובל

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 31/03/10 00:00 טז בניסן התשע

זה לא צדק

ביתו של רס"ן אלירז פרץ, שנהרג בתקרית בעזה בשבת האחרונה, מועמד להריסה יחד עם בתים נוספים במאחז גבעת היובל הסמוך לעלי בניהם גם ביתו של רועי קליין ז"ל.

מאחז גבעת היובל הוקם בשנת 1998 ומאז נמצא במאבקים משפטיים. ב2001 הוציאה המדינה צווי הריסה לבתים במקום, וב2005 עתרה תנועת "שלום עכשיו" לבג"ץ במטרה לממש את הצווים. בתגובה הורה בג"ץ למדינה להכין לוח זמנים להריסת 12 בתי השכונה עד לחודש הבא.

יו"ר האיחוד הלאומי יעקב (כצלה) כץ קרא לראש הממשלה ולשרים שלא להרוס את ביתו של פרץ בו מתגוררים כעת אלמנתו וארבעת ילדיו הקטנים. בנוסף, בחודשים האחרונים מפעילים השרים יולי אדלשטיין, משה יעלון ולימור לבנת, לחצים גדולים להכשרת המאחז. שרים נוספים לוחצים לדחות את פינוי המאחז.

בביקור שערכו שר הביטחון אהוד ברק ונשיא המדינה שמעון פרס בביתם של משפחת פרץ פנתה שלומית, אלמנתו של אלירז פרץ לשר הביטחון וביקשה ממנו לתת לה "את הנחלה הקטנה שלי" ולא להרוס את ביתם. "אלירז כל הזמן היה אומר אני רוצה לבנות בית, אני רוצה לטעת עצי פרי ליד הבית" אמרה שלומית לשר הביטחון. "הוא חיכה נורא לזה וכל הזמן אמרנו שאנחנו הולכים אחרי המשימות שלנו - אם אלירז יישאר בצבא, אז יכול להיות שנישאר בעלי. אם הוא ישתחרר מהצבא, אז הוא ירצה לעשות משהו משמעותי אחר בחיים שלו, וזה גרם לעיכובים".

בראיון לגלי צה"ל הוסיף אפי איתם כי "הריסת בית-המשפחה לא יכולה להתבצע תחת הכותרת צדק". "הבית יישאר במקומו, הם לא נלחמו בשביל איזו מדינה וירטואלית אלא נלחמו בשביל שאנחנו נהיה כאן. מי שרוצה לפנות אלמנות ויתומים תחת דגל צדק, יחזור חזרה אל בית המשפט הגבוה לצדק".

הבעיה המשפטית העומדת כרגע על הפרק היא הטענה לפיה המאחז בנוי על אדמות פלסטינאיות פרטיות. אלא שבמאחז טוענים כי אין לכך כל הוכחה פרט לתצלומי אויר ישנים וכי אף פלסטינאי לא הגיע לדרוש חזרה את האדמה. במידה ויוכשר המאחז תוכשר הגבעה כולה עובדה המעוררת אופטימיות במועצת יש"ע .