ועידת פסגה שנייה בין רבנים לנציגים בכירים ממשרד המשפטים

נציגים בכירים ממשרד המשפטים ובראשם עו"ד שי ניצן, הגיעו ללשכתו של הרב חיים דרוקמן, לדיון שהתייחס לתופעת "תג מחיר" ולסוגיות המשפטיות של פינוי מגרון

חדשות כיפה אורי פולק 26/12/11 10:46 ל בכסלו התשעב

ועידת פסגה שנייה בין רבנים לנציגים בכירים ממשרד המשפטים
Shuki, צילום: Shuki

רבנים בכירים ומנהיגים מהציונות הדתית קיימו בשבוע שעבר פגישה שנייה עם בכירי משרד המשפטים ובראשם המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. הפגישה התקיימה בלשכתו של הרב חיים דרוקמן, התנהלה ברוח טובה והתייחסה לאירועים האקטואליים האחרונים ובראשם אירועי "תג מחיר" נגד צה"ל. מדובר בפגישה השנייה בין אותם גורמים במהלך השנה האחרונה.

במפגש, שהתקיים בלשכתו של המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, השתתפו גם עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי), עו"ד שוקי למברגר, המשנה לפרקליט המדינה (פלילי) וכן הפרקליט הצבאי הראשי, תא"ל דני עפרוני. מהצד הציוני דתי השתתפו הרב חיים דרוקמן, יו"ר ישיבות בני עקיבא, הרב וישלצקי, ראש בית מדרש "מהות", הרב מיכה הלוי, ראש ישיבת נחלת יצחק בתל-אביב וכן חיים פלק, ראש ארגון "ישפה".

בין היתר התייחסו הצדדים בפגישה גם לעניין פינוי מגרון. הרבנים הדגישו כי "יש בכך עוול" והביעו את כאבם האישי על התנהלות המדינה סביב פינוי היישוב. נציגי משרד המשפטים טענו מנגד כי מצבו המשפטי של היישוב מחייב, בשל זה, את יישום עמדות הדרג המדיני.

המשתתפים בפגישה סיכמו כי יש להמשיך בהידברות כדי למנוע עימות אלים סביב פינוי מגרון. הרבנים גינו את התנהלות פעילי הימין הקיצוני נגד נציגי צה"ל וטענו כי "מדובר בתופעה חמורה שיש להילחם נגדה מלחמת חורמה".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "הפגישה התנהלה - כקודמתה - ברוח טובה ומתוך כבוד הדדי, אם כי במהלכה העלו הצדדים סוגיות בעייתיות וכואבות. הרבנים העלו בעיקר טענות הנוגעות לעמדת המערכת המדינית והמשפטית בנושא פינוי מאחזים ביהודה ושומרון, ובפרט בנושא ההחלטה על פינוי מגרון, תוך מתן ביטוי לכאב שהם חשים נוכח החלטת הפינוי, ותוך הבעת דעתם כי יש בכך עוול".